Ska likvidera ett bolag och vill helst använda det lilla kapitalet som finns kvar, runt 50000 SEK, inom sex månader - alltså duger det inte att likvidera själv. Därför tittar jag på olika alternativ till snabblikvidering och undrar om det finns någon här som har erfarenhet av det och eventuellt kan tipsa om en bra partner?
Jag skulle välja en av de seriösa som garanterar att bolaget avvecklas och inte säljs vidare till någon annan. De brukar ta ca 10 tkr för jobbet (betalar så mycket mindre för bolaget än eget kapital i bolaget). Svenska standardbolag och Bolagspartner har jag och kollegor använt oss av flera gånger. Brukar gå snabbt och rätt smidigt.
Har också använt dessa vid två tillfällen och det funkar finfint. Kostar 10 papp (eller kostade det då) och det kändes väldigt rimligt med tanke på att jag slapp lägga tid på sånt jag inte vill lägga tid på.
Stort tack för tipsen! Ser ut som att det sannerligen finns en del verksamheter som kör med lockpriser utan garanterad likvidation. Har skickat iväg offerter till de verksamheter ni rekommenderat och hoppas att den här tråden kan vara till gagn för någon annan som letar efter snarlik input.