Fast anställd med årslön ca 650tkr, arbetsgivare A.
Nästa år kommer jag ha en timanställning hos arbetsgivare B med en uppskattad inkomst 600tkr.
Totalt således ca 1,25 milj brutto.
Båda arbetsgivarna omfattas av samma kollektivavtal där tjp inbetalas med ca 6% upp till ca 50tkr/ mån och sedan ca 30% avsättning.
Min totala inkomst av tjänst blir ju drygt 100tkr/ mån men ”enbart” ca 50tkr hos resp arbetsgivare. Kan ni se något scenario där jag har rätt till ”full” avsättning till tjp som om jag var anställd enbart hos arbetsgivare A med en månadslön på ca 100tkr/ mån?
Jag planerar att löneväxla ca 300tkr(150 per arbetsgivare) för att minska skattetryck. Någon som hade gjort något annorlunda rörabde löneväxling?
Jag har sedan tidigare ett AB men det är ej möjligt att fakturera någon av arbetsgivarna.
Skillnaden i tjänstepensionsavsättning är astronomisk att ha två jobb á 50k kontra ett jobb á 100k. Ca 6k vs 19k vid normal avsättning. Finns inte en chans en arbetsgivare går med på den ändringen om det inte är avtalat vid anställning…
Svarade du på något frågetecken här? Jag förstår att arbetsgivaren inte kommer vilja betala mer än nödvändigt. Frågan var om det finns något att göra annorlunda.
Kan ej fakturera. Kan ej arbeta enbart åt arbetsgivare A eller B.