Lösa lån till förmån för en bättre framtid

Är det läge att lösa lånen nu, förmodar att räntorna kommer vara höga en bra lång tid framöver, Jag har det mesta på sparkonto plus hos avanza just nu , så jag häver ju mina räntebetalningar hos banken. Min fundering är att jag löser lånen och sparar istället det jag betalar i räntor på aktier, jaa jag är ganska insatt så det är inga problem där. Men som det känns så vill jag avakta Valet i USA 2024, redan där kan det göra en stor skillnad vem som styr … Hittils så går mina aktier bra , köper många aktier kvartalsvis. faktiskt ett bättre sätt än månadsköp. Om jag löser lånen blir det ju inte mkt pengar kvar för aktier , Iof kan jag ju istället använda dryga 3k per månad, det blir 9 k per kvartal, som det är nu med min portfölj så kommer det fattas 7-8 tusen per kvartal . Men kanske värt det ändå och vara av med lånen. Vad göra? Swedefx

Hej jag har just nu 1,75 på mina bolån i ca 2år till men tänker spara ihop och lösa mina lån när det är dags att sätta om dom.det är ju en skön känsla att inte behöva bry sig om hur räntorna går upp

1 gillning