Ber om ursäkt för många trådar om samma ämne. Men i den här tråden tänkte jag att vi diskuterar aktien LVHM LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton
Jag har inte köpt den ännu då men jag har i stort sett bestämt mig för att köpa 1 aktie på ett kapitalförsäkringskonto på Avanza.
Vad tror ni om aktien och skulle ni själva vilja äga den? Varför, varför inte?
Jag har en Louis Vuitton väska så jag tyckte att det vore kul att investera i LV. De äger 70 bolag, bland annat Hennes whiskey, Tiffanys och Dom perignon för att nämna några
Jag äger ett fåtal LMVH aktier eftersom jag gillar många av deras produkter. Har inte gjort någon analys så vet egentligen inte hur bra investering det är. Ligger runt 70% plus just nu så hittills har det varit en ganska bra investering.
Hej! Ber om ursäkt för väldigt sent svar, såg inte din kommentar förrän nu.
Jag har mina aktier i ett ISK konto
Jag förstår och utgår ifrån att den här informationen troligen bara är kul och intressant för mig själv men. Jag har ändrat om mitt innehav i jag äger även Hèrmes och äger nu 4 aktier i företaget och i år har aktien stigit med 35% det tycker jag känns väldigt kul!
Samma sak med LVMH, de hade sin toppnotering i torsdags tror jag det var. Även där har jag nu köpt på mig och äger 3 aktier, den aktien har i år stigit med 30%.
Jag ville mest berätta om det (för mig) roliga nyheterna och tacka alla igen som hjälpte mig
Omöjligt att med någon säkerhet sia om aktiens framtid. Spontant tänker jag att kommande år borde vara starkare för inkassoföretag än för säljare av lyxprodukter men dessa behöver ju inte vara ömsesidigt exkluderande. Undviker enskilda aktier generellt pga risken och LVMH är oavsett inte intressant för mig eftersom jag tycker det är något dekadent och bedrägligt över hela marknadssegmentet som gör att jag inte vill vara en del av det. Vilket inte är helt logiskt då jag inte skulle ha några problem att investera i t.ex. vapentillverkare eller oljebolag. Oavsett moraliserar jag inte över hur andra väljer att investera. Bara så jag känner för egen del.
EDIT: Såg inte att det var en gammal tråd. Grattis till din värdeökning och sorry för att jag postade ett sent gringubbeinlägg i din tråd
Haha. Skulle precis starta en tråd om denna aktie.
Just nu är den All Time High!
Jag köpte för typ 350 Euro. Nu är den på 900€.
Ska man behålla? Direktavkastning är ju inte superhög ändå. Om jag räknar på det så är det 7€ just nu, och då jag köpte för 350 så är det ungefär 2%. Men säljer jag så blir min vins engångsvinst på betydligt mer pengar.
Hur tänker alla andra? Synd att jag bara köpte en, hade inte mer pengar då.
LVMH stiger till ny rekordnivå - passerar 500 miljarder dollar i börsvärde (Finwire)
2023-04-24 12:10
Franska lyxjätten LVMH fortsätter att stiga till nya rekordnivåer på börsen och har nu passerat 500 miljarder dollar i börsvärde. Det är första gången ett europeiskt företag når den milstolpen, skriver Bloomberg News.
LVMH presenterade nyligen starka försäljningssiffror för det första kvartalet och för två veckor sedan tog bolaget plats bland världens tio största företag.
Bernard Arnault som har byggt upp LVMH är rankad som världens rikaste person med en förmögenhet på nästan 212 miljarder dollar, enligt Bloomberg Billionaires Index.
Jag är väldigt glad för jag har nu hittat den här indexfonden Länsförsäkringar Europa Index som har innehav i både LVMH och Hermès nu blir det att sälja aktierna och flytta innehavet till fonderna istället