Lysa Bred - snart äntligen bredare

Var försiktig med vad du önskar dig. Det kan bli verklighet! :wink:

3 gillningar

Var många som tyckte det var lite obekvämt när det blev dålig stämning i somras. Men helt plötsligt sitter vi här med en ännu bättre produkt och massa nöjda kunder några kvartal senare :thinking::smile:

10 gillningar

Ja, svårt att hitta en bra anledning till att inte välja Lysa bred nu.

1 gillning

Hur långt tid rar det för Lysa att flyttfa Isk och hur många dagar blir man utanför marknaden? :thinking:

Inte provat att flytta från Nordnet, men från Avanza tog det bara några dagar om man säljer fonderna själv och väljer ”flytt av belopp”

Jag tolkar det som att det går snabbast om man först säljer sina innehav och sedan begär flytt. Det bra är att flytta mellan ISK-konton triggar ingen skatt.

1 gillning

Hur mycket lägre kostnad kan det bli egentligen?

Funderar också seriöst på att sälja av lekhinken, men gillar inte heller att stå utanför marknaden. Om man säljer av sitt innehav och sen begär flytt hamnar man utanför, är det inte bättre att man begär flytt och har lite tålamod?

Från Avanza f.ö.

Tror jag hört Lysa nämna att de betalar 10 punkter för Öhman-fonden. Någon kan gärna rätta mig om det inte stämmer.

Så max tänker jag att totala avgiften kan gå ner 2 punkter (eftersom Sverigedelen är 20%).

Edit: Vet inte om du frågade om flyttavgift eller fondavgift. Här har du mitt svar iaf :slight_smile:

1 gillning

0,375% / 4

1 gillning

Jag blir kvar på Avanza :+1::joy::grin:. Är helt 100% nöjd med utbudet :+1:. Om jag vill ha robot då väljer jag Avanza Auto 6 :+1: 0.36% i avg.

Bra jobbat @OscarLysa!

Ps. @OscarLysa har lovat ett besök på Patreon i mars med ett föredrag: ”att starta en indexfond”. :slightly_smiling_face::+1:

11 gillningar

Kul! Riktigt bra ju! :clap:

Skrev det i en annan tråd men det kanske passar bättre här. Jag ser att det globala innehavet fått ett gäng nya Stock Index Fund EUR Acc också. :slightly_smiling_face:

När man väljer 100% aktier och startkapital om 10000 på Avgifter står det att fonderna kostar 0,097%. Blir Sverige-fonden gratis försvinner en femtedel av den pajdegen, vilket ger en total avgift om 0,32%. Det är rätt billigt för vad man får :slight_smile: . Sedan minskar det ju om man har mer investerat. Kör man med en miljon där har man en avgift på 0,29% :raised_hands:

2 gillningar

Vet inte om jag vill begränsa mig till enbart en plattform i mitt sparande. Men kommer definitivt öka på mitt månadssparande i Lysa rätt rejält. :hugs:

1 gillning

Ja det var värst vad det ändrats i globaldelen också:
Vanguard USA
18,66 %

Vanguard Nordamerika
18,66 %

European Stock Index Fund EUR Acc
16,08 %

Emerging Markets Stock Index Fund EUR Acc
13,06 %

Vanguard Global Small-Cap
12,54 %

iShares USA
7,52 %

Japan Stock Index Fund EUR Acc
5,34 %

Pacific ex-Japan Stock Index Fund EUR Acc
3,21 %

Vanguard Europa
1,50 %

Lyxor Europa
1,15 %

Vanguard Tillväxtmarknader
0,90 %

Vanguard Japan
0,88 %

Vanguard Asien och Australien
0,50 %

2 gillningar

Här är top innehav:
Investor B
4,59 %

Ericsson B
4,57 %

Atlas Copco A
4,56 %

Volvo B
4,13 %

Hexagon B
3,70 %

ASSA ABLOY B
3,53 %

Sandvik
3,43 %

Evolution
2,64 %

Swedbank A
2,51 %

SEB A
2,36 %

202 mindre innehav
63,98 %

5 gillningar

Jag fick höra att fonden följer Solactive GBS Sweden All Cap Index TR, men jag kan inte tolka index composition sidan. Hur fick du tag i innehavsandelarna?

På mitt tomma Lysa 90/10 konto :slight_smile:

2 gillningar

Är den lika bra som Lysa eller är det en ok ersättare?

Får avvakta och se, men det låter lovande. Då ryker definitivt lekhinken.