Lysa eller bank sparande med ränta 2,8%

Jag fick retroaktiv pengar ca 150.000 sek men så länge det ligger på min vanliga bankkonto är det ingen ränta så förlurar dess värde. Vad tycker ni att jag skulle satsa de på bästa sätt för att få mer avkastning samt känna sig trygg i det?? Tack för era tankar och tips i förväg!!!

När tänker du använda pengarna?

Ska det vara som buffert eller investering på börsen minst 10 år? Om det är buffert så kan du välja vilken nischbank som helst med insättningsgaranti och hög ränta. Vill du binda pengarna på fast sparkonto 3, 6, 12 månader så är Hoist väldigt bra.

1 gillning

Om du bara tänker på lysas sparkonto så finns andra banker som inte tar en avgift för ett sparkonto.

Thomas länk är ett bra ställe att hitta banker med ok ränta och insättningsgaranti. :blush:

1 gillning

Tänker inte på lysas sparkpnto utan på ISK som jag redan har i Lysa.

1 gillning

Tack så mycket! Jag kommer jämnföra det.

Behöver inte använda pengarna på minst 5 år.

Lysa har verktyg där de ger rekommendationer på placering genom frågor om ditt sparande, din sparhorisont och din riskbenägenhet. Så kolla gärna i deras hemsida (vet inte om man måste logga in för att få denna rekommendation)

Det finns också flera trådar på forumet samt avsnitt gällande sparhorisont, kan länka när jag är vid en dator.

1 gillning

Ah, tack för förtydligandet. :blush: