Hallå!
Blev nyfiken på hur folk gör med sitt månadssparande i aktier och hur man bestämmer vilka aktier man köper för varje månad? Velar själv mellan att fylla på den/dem med lägger värde eller sämst utveckling. Hur gör ni?
Hallå!
Blev nyfiken på hur folk gör med sitt månadssparande i aktier och hur man bestämmer vilka aktier man köper för varje månad? Velar själv mellan att fylla på den/dem med lägger värde eller sämst utveckling. Hur gör ni?
Köper global index. VIll inte spela lotto. ![]()
Ja det är lättare att köpa globala indexfonder än att försöka hitta aktier som kommer att gå bra.
Tack, men det besvarar inte frågan. Jag sparar också i globala fonder. Det mesta faktiskt, men inte allt. Därför jag undrar.
Jag kör 50% global. 30% Sverige o 20% räntor nu. .
Varierar procenten lite beroende på börshumöret
Om jag hade månadssparat i aktier hade titta på min bolagsanalys om vilket bolag som var mest undervärderat. Således inte brytt mig om varken sämst utveckling eller lägst värde (antar du menar som du har minst innehav i).
Om du suttit med hela beloppet likvid, hur hade du investerat dem idag? Styr mot den fördelningen. Vad du har, hur länge du haft och hur det har utvecklats är väl i stort sett irrelevant?