Jag svarar ofta på inlägg genom att helt enkelt citera det som skrivits någon annanstans, som korslänkning till där man kan läsa mer. Ofta genom “kopiera citat” av det som är mest relevant där, för att direkt få den viktigaste texten till det nyaste inlägget.
Tyvärr tycker forumet då att jag inte har skrivit någonting, så jag slår i “minst 10 tecken för inlägg”-gränsen.
Måste denna gräns verkligen finnas? Kan vi inte prova ett tag med 0 tecken som minsta gräns och se om det får negativa effekter? Om det inte får negativa effekter kan vi köra med 0 i fortsättningen.
Skriv gärna något superkort om vad länken handlar om. “Här är ett tips från i våras:”, “Tidigare kom vi fram till att home bias är alla hittepå:” osv. Det gör det lite trevligare och mänskligt än bara en länk.
Min tanke är att det inte kommer att bli någon försämring med 0 tecken, och det kommer bli lättare många gånger, så vi borde kunna prova ett par veckor.
Vi lär oss något av ett sådant test oavsett om vi backar till 10 tecken sedan.
Ändrade du? Är det därför min “test” ovan funkade? Provade om taggarna räknades in i 10 tecken, men om du redan satt det till 0 då så är ju mitt test inte det jag trodde
Edit: jag svarar på min egen fråga. Det är just nu en 10tecken-gräns. Antagligen när jag testade med.