Måste det finnas en gräns på 10 tecken som kortaste inlägg?

Jag svarar ofta på inlägg genom att helt enkelt citera det som skrivits någon annanstans, som korslänkning till där man kan läsa mer. Ofta genom “kopiera citat” av det som är mest relevant där, för att direkt få den viktigaste texten till det nyaste inlägget.

Tyvärr tycker forumet då att jag inte har skrivit någonting, så jag slår i “minst 10 tecken för inlägg”-gränsen.

Måste denna gräns verkligen finnas? Kan vi inte prova ett tag med 0 tecken som minsta gräns och se om det får negativa effekter? Om det inte får negativa effekter kan vi köra med 0 i fortsättningen.

4 gillningar

Gräns?​​​​

5 gillningar

Bra!

(10 tecken) :joy:

Visst :joy:, men de flesta vet inte vilka osynliga unicodes de kan infoga som inte sorteras bort.

Skriv gärna något superkort om vad länken handlar om. “Här är ett tips från i våras:”, “Tidigare kom vi fram till att home bias är alla hittepå:” osv. Det gör det lite trevligare och mänskligt än bara en länk.

3 gillningar

Ju kortare desto bättre.
Uppsatser brukar jag hoppas över.

Jo, det är ju så jag gör nu, men det är egentligen bara brus. Jag är av skolan “ta bort tills det inte går att ta bort mer–då är det klart” :sweat_smile:

4 gillningar

Jag kan ju tycka att om man ska ha gränsen så ska man inte kunna gå runt den med t.ex. zero width space… den är riktigt tandlös som regel då.

Visst att man sorterar bort whitespace men då får man göra det ordentligt.

Ett tips för er som tycker att 10 tecken är ett jätteproblem (var ju 25 förr), lägg till följande:

<small></small>

Eller någon annan tagg så går det utmärkt. :wink:

Vet inte om det är superakut med 10 tecken, eller är det jag som läser rummet fel?

1 gillning

Min tanke är att det inte kommer att bli någon försämring med 0 tecken, och det kommer bli lättare många gånger, så vi borde kunna prova ett par veckor.

Vi lär oss något av ett sådant test oavsett om vi backar till 10 tecken sedan.

1 gillning

1 gillning

Blir ju lite knasigt att formatteringen räknas också, kanske? :thinking:

2 gillningar

test

Hah, vad dumt.

Oh no, känner att jag öppnade pandoras ask här…

2 gillningar

Ändrade du? Är det därför min “test” ovan funkade? Provade om taggarna räknades in i 10 tecken, men om du redan satt det till 0 då så är ju mitt test inte det jag trodde :smiley:

Edit: jag svarar på min egen fråga. Det är just nu en 10tecken-gräns. Antagligen när jag testade med.

1 gillning
1 gillning

Jag tycker inte man ska behöva hålla på och trixa så där :smiley: Jag skulle vilja ha ett prov med 0 tecken så vi får bevisat att besväret är värt det.

2 gillningar

Bara testar lite, ignorera mig :pray:

2 gillningar