Vi som vill få bort minst 20 tecken i varje inlägg

Känns ibland drygt att ha ett minimum.
Kan ni inte lämna era åsikter nedan. Kanske något som kan ändras på forumet?

4 gillningar

Man kan väl ha det som en varning kanske? “Obs ditt inlägg verkar vara lite kort! Är du säker på att du vill fortsätta? Ja/nej”

3 gillningar

Bra idé.
20 satans tecken.

Ok, nu fattar jag varför vissa skriver ”20 tecken” i sina inlägg ibland.

Fattade nada först :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 gillningar

Har man inget att bidra med som är längre än 20 tecken så kanske man inte ska skriva ett svar? :smiley:

Skämt åsido så är ju regeln till för att stoppa inlägg som “Bra!” eller “Håller med!” som såklart är trevliga men som oftast inte för diskussionen vidare. Om någon säger “Håller med!” så vill jag veta varför, tillför inte så mycket annars.

13 gillningar

Problemet är ju att regeln mycket enkelt kringgås genom att lägga till nonsens som just ”20 tecken” eller liknande, vilket gör regeln helt överflödig.

2 gillningar

Långa utlägg ger dig inte mer rätt.

1 gillning

Ok, ändra till 10 tecken?

3 gillningar

Då hade du inte kunnat ställa den frågan :joy:

1 gillning

Nu hade jag otur när jag tänkte … 🤦

5 gillningar

8 tecken +2 :joy: smile ! Är det så du tänkte Jan :joy::joy::joy::joy::tada::face_with_hand_over_mouth:? Hur ska man annars göra alla nöjda :joy::face_with_hand_over_mouth:?

Håller inte med.

(20 tecken)

1 gillning

Hur mycket kan man bidra till en diskussion med <20 tecken? Inte så mycket tycker jag.
Jag ser hellre att vi ändrar till 30 tecken än till 10 tecken.

8 gillningar

Jag tycker att 20 tecken-regeln är bra. Om man håller med om något som skrivits är det bättre att trycka gilla, än att bara skiva ”Bra!” eller ”Håller med!”. Om man inte håller med om något som skrivits bör man motivera sig.

10 gillningar

Om man bara vill uttrycka sitt gillade kan man :heart: inlägget. Det bidrar till att visa att andra håller med, utan att göra tråden svårläst. Med detta sagt skulle det finnas en poäng med att även korta inlägg tilläts, under förutsättning att vi utnyttjar det till värdeskapande inlägg.

3 gillningar

Ibland kan det faktiskt kännas motiverat att svara med mindre än 20 tecken. Har vid något tillfälle har jag haft typ “dialog” med någon i en tråd och då kan man ibland villja avsluta med en smiley eller bara något kort.

Att inte skriva “ja”, “ok”, “håller med” eller något som inte är relevant för tråden får vi väl försöka tänka på även utan begränsning tänker jag.

3 gillningar

Typ exakt varför hjärt-funktionen finns.

3 gillningar

Missar helt poängen tycker jag, om det ändå är ”OK” att fylla ut sina korta inlägg med nonsens för att komma upp i ett visst antal tecken, varför då ha en sådan regel från början?

3 gillningar

Förvisso men blir inte riktigt samma sak tycker jag.

Det är väl fördelaktigt att uppmuntra ”bra” beteenden? Varje regel har sina workarounds så det kommer man aldrig undan.