Hej forumet!
Sammanfattning:
Gillar du att utmana dig själv och tycker livet är för kort för att missa det du drömmer om? Söker 3-5 lik- eller oliksinnade personer, som är seriösa kring personlig och professionell utveckling.
Tanken är att till en början anonymt lära känna varandra och delge/sätta upp individuella mål inom olika områden för att därefter ha dagliga check-ins i form av gruppsamtal för att hjälpa och motivera varandra att nå målen.
![]()
Intresserad? Skriv i tråden eller i PM.
———————————
Längre versionen:
Har på senare tid insett att jag tillåtit mig själv att stå still en del i livet. Träffat och pratat med samma grupp vänner de senaste åren, och har ertappat mig själv med att inte riktigt ge livet mitt bästa den senaste tiden.
Känner att livet är för kort för att inte göra mitt bästa för mig själv och mina nära och kära. För kort för att inte försöka bli min bästa version hittills, samt lära sig något nytt från människor med andra perspektiv.
Söker därför en mindre grupp helst på 3-5 andra lika- och oliksinnade som känner att följande format vore ett spännande format för att utvecklas i livet:
Tanken är att först anonymt och förutsättningslöst talas vid för att lära känna varandra lite. Här finns chans att öppna upp och höra varandras livshistorier utan rädsla för vad andra ska tycka eller tänka. Tonen för gruppen är tänkt att vara omtänksam och respektfull. Känner alla att formatet fungerar bra så går vi därefter vidare till att definiera var och ens mål och drömmar, för att tillsammans kunna hjälpa varandra nå de liv vi söker.
Ambitionen om allt fungerar bra är att denna grupp ska vara dedikerad nog att kunna undsätta i vart fall motsvarande 30-minuter per kväll. Det sker enklast i samtalsform och kan med fördel göras under tiden man tränar, fixar eller donar med annat i livet. Som en interaktiv podcast där vi är huvudpersonerna.
Ifall du tycker det låter intressant så skriv gärna här eller skicka ett PM med lite backstory om dig så hoppas jag kunna få ihop en passande grupp med lite olika perspektiv, ålder och bakgrund. (Kanske finner vi någon med ett extra skarpt öga för psykologi, organisation eller en allmän glädjespridare i livet?)
———————————
Här kommer min egen backstory som exempel:
Egenföretagare inom teknik, marknadsföring, IT och skog. Man, snart i 30-årsåldern. Uppvuxen på landet nu boendes med sambo i Stockholm. Högskoleutbildad inom ekonomi och teknik.
Som person är jag trevlig, analytisk och pragmatiskt kreativ. Andra brukar främst vända sig till mig för frågor om marknadsföring, ekonomi, företagande och teknik. Några av mina andra starka intressen är träning och personlig utveckling.
Mina främsta mål är att färdigställa två nya IT-projekt till framgångsrika företag, samt att leva ett så lyckligt och hälsosamt liv som möjligt under tiden.
Mina främsta utmaningar är att behålla fokus, automatisera och delegera mer samt inte bli uttråkad eller utbränd och bränna tid på fruktlösa aktiviteter.
———————————
Vet hur snabbt livet kan förvandlas när man tar det seriöst och har sett många ”rags- to riches” och ”sad- to smiling” historier utspela sig. Hoppas kunna finna fler som tycker idén verkar spännande och vill prova på metoden för att uppnå ett rikare liv. ![]()