Mastermind Skåne söker Inspirerade Individer som Formar Framtiden

Hej alla inspirerande medskapare!

Jag är Andreas, nyligen hemkommen till Skåne efter en 1 års resa som blev nästan ett decennium, en resa fylld med lärdomar och äventyr i Asien.
En oersättlig del av den erfarenheten var min Mastermind grupp, ett energiskt kollektiv av innovativa tänkare och framtidsinriktade visionärer. Nu är mitt mål att återskapa denna kraftfulla sammanslutning här på hemmaplan.

En Mastermind grupp kan liknas vid en intensiv ”think tank”. Ett samlingsutrymme där dynamiska individer träffas regelbundet för att analysera affärstrender, utforska samhällsförändringar och dra lärdom från branschledare. En verkstad för idéer, om du så vill.

Min ambition är att skapa en liknande grupp här i Skåne. Jag vänder mig till er, mina medentreprenörer, go-getters och ambitiösa karriärklättrare. Skulle ni vara intresserade av att bli en del av en grupp bestående av 10-15 kreativa individer, som samlas månatligen för att utbyta idéer, navigera genom utmaningar och förstärka varandras framgång?

Låt oss inleda vår gemensamma resa med att dyka djupt in i ‘Think and Grow Rich’ av Napoleon Hill. Tillsammans analyserar vi och ser hur vi kan applicera hans tidlösa visdom på våra egna liv och företag.

Men vår resa stannar inte vid böckernas värld. Framtiden kallar oss till AI-världen. Hur kan vi dra nytta av artificiell intelligens för att boosta vår produktivitet och framgång? Detta är bara ett av många ämnen vi kan utforska tillsammans.

Ditt bidrag är avgörande!
Har du idéer om vilka riktningar vi borde ta, vilka ämnen vi kan utforska, eller vilka utmaningar vi kan ta oss an tillsammans? Låt oss samarbeta för att forma denna Mastermind grupp tillsammans.

När denna anpassade grupp väl har tagit form kommer vi att träffas en gång i månaden i Malmö. Vi kommer också att bygga upp stöd och “accountability partners” och mindre “break out” grupper som kan träffas mer frekvent.

Om detta låter som något för dig, tveka inte att skicka mig ett PM eller svara här i tråden.

“The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams." - Eleanor Roosevelt

7 gillningar

Jag skulle eventuellt kunna tänka mig en sån grej. Om det inte hette ”mastermind”. Det låter som en grupp med pojkar som inte har flickvänner. :wink:

Hej - Det där låter onekligen intressant. Jag befinner mig dessutom i ett vägskäl i min karriär där jag är igång med att omvärdera vad jag ska göra härnäst så det här hade varit väldigt spännande att göra tillsammans.

Har själv bott utomlands 5 gånger, förhandlat i +30 länder och ett outröttligt intresse för att utveckla mig själv och andra.

1 gillning
2 gillningar

Så spännande initiativ. Jag vill gärna veta mer & är nyfiken på att vara med.
Skickar ett PM

/ Niklas

1 gillning

Kul att höra att det finns intresse där ute!
Skriver ett PM till dig.

1 gillning

Låter bra Niklas och ser fram emot att dela med mig mer.

1 gillning

Intressant analys. Som tur så finns det så mycket mer att diskutera i ett Mastermind forum :slight_smile:

Du kanske har några bra tips på andra inspirerande profiler som vi kan diskutera?

Jag har ju inte flickvän, utan är gift med barn :slight_smile:
Namnet kan väl kvitta, det är väl tanken och utförandet bakom initiativet som är viktigt :wink:

2 gillningar

Intresserad! Skicka ett PM om du vill stämma av.

2 gillningar

Vet inte om det är jag som är kass men kan inte hitta var/hur man skickar PM. Sitter just nu på semestern i Spanien och försöker få det att funka på mobilen. Är helt ny här på forumet…

Klicka på profil-bilden/namnet på den du vill skicka meddelande till och tryck sen Meddelande:

2 gillningar

1 gillning

Troligtvis forum regler som styr.

Hm.
Om du klickar på din egen profilbild uppe till höger, vänjer brevet o klickar till din brevlåda, får du Nytt meddelande-alternativet då?

1 gillning

Har tyvärr inte Meddelande alternativet. Det saknas. Testade även att ändra till skärmläge. Har själv ägt och drivit forum. Det är någon behörighet som saknas.

Kan du skicka ett PM till mig som test?

Får be om ursäkt till trådskaparen för denna kapning…

2 gillningar

Hej @Mr_Andersson! Är också eventuellt intresserad. Ses gärna en första gång för att känna av. :slight_smile:

4 gillningar

Nu går det! Fick precis ett systemmail ang förtroendenivå. Så nu ser jag en forum chatt samt Meddelande.

Låter det stå kvar då jag inte hittade denna info vid googling. Understanding Discourse Trust Levels

2 gillningar

Spännande koncept :slight_smile:

2 gillningar

Hej RBJ,
Skickade dig ett PM, ser fram emot att höra ifrån dig!

2 gillningar