haha Sådana bilar är svåra att provköra även hos handlarna. Det enda sättet att prova är bara genom att köpa. De håller sitt värde ett bra tag om man sköter servicen, lacken osv och inte kör alldeles för många mil.
PS: Jag fick inte provköra bilen innan jag köpte. Även fast jag la handpenning innan. Men det var på grund av väderdet i januari eftersom jag köpte bilen utan vinterdäck pga den har aldrig körts på vinter om man kollar historiken. Har alltid avställd från november till mars.
Det är den modellen jag tittar på, alternativt faceliften med MY2019. Konstaterar även att det bara finns 39 registrerade C63 kombi av faceliftmodellen i Sverige. 32 st C63S och 7 st C63. Alltså de med modellår 2019-2021. Dvs nästan inga alls.
Jag var nästan på väg att åka direkt igår när jag såg den. Men tyvärr är den inte godkänd för dragkrok, vilket gör att den går bort då det är ett måste för mig. Annars måste jag har tre bilar och då kommer jag sannolikt ha en fru mindre… Men köparen av den gör nog en bra affär.
Lite nyheter på den här fronten. Deciphering Mercedes-Benz and Mercedes-AMG’s Engine Plans (caranddriver.com). Det verkar som att dessa bilar har sålt dåligt och att Mercedes sneglar på att peta in större motorer igen i deras AMG bilar.
Om det blir så tror jag värdet på nuvarande 4-cylindriga hybrider tyvärr kommer att sjunka drastiskt.
Lite citat;
“Although the performance data left nothing to be desired, the press criticized the car for a distinct lack of emotion and for the poor real-life efficiency which barely matched the more musical trademark V-8 when the driver pulled out all the stops. Not surprisingly, incoming orders were below target as dealers struggled to sell the four-pot C63 against cheaper competitors equipped with six- and eight-cylinder engines.”
Lycka till & återkoppla gärna vilken bil det blev @Greenstreet
Satt själv i en E63 i helgen och den kändes väldigt trevlig. När jag räknar lite på det nu blir jag dock ganska avskräckt över försäkringen som ligger på runt 4 tkr/mån. Till och med bovarnas favvobil RS6 blir billigare i det avseendet.