Jag vet att det för några år sedan diskuterades kring mikrosparande med appen ”Nowo”. Där förstår jag det som att man kan koppla ett befintligt bankkort hos storbankerna, så kan man sedan välja att det dras 0-10% extra varje månad till en fond förvaltad av Nowo. Avgiften är lite väl hög om 0.9% + en prestationsbaserad avgift vid överträffande av fondens jämförelseindex kan jag tycka.
Principen tycker jag är bra, men är lite tveksam till avgiftsstrukturen. Känner ni till några andra alternativ med mikrosparande kopplat till betalkort?
Saknar också en bra tjänst som har mikrosparande med schyssta villkor. Körde med PFC tidigare som hade en funktion som la undan ett belopp för varje krona du spenderade med ditt debitkort men PFC har ju försvunnit nu.
Förstår jsg det rätt om det alltså innebär att x% av varje köp går till investeringar?
Om jag förstått rätt - man kan ju ladda ned köphistorik i Excel-format från bankerna, sortera efter 1/11-30/11 och ta *0,1 och sedan investera den summan i valfri fond?
Jag måste missförstått något, om det handlar om att det är jobbigt att göra själv så kan jag göra det mot ersättning!