Bör man ha mer än 250 ksek i en och samma fondrobot, jag menar låt säga att du har 2 msek i en sådan och den går i konkan, investerarskyddet ger dig 250 ksek. Resten går förlorade. Är det då inte bättre att fördela dom på flera olika iaf 400 ksek max per fond/robot? Alt i guld etc? Hur tänker du som har mer än 1 msek placerade på en och samma?
Om ett fondrobot/fondbolag/bank konkar kommer du om att gått lagligt till få ut alla dina pengar. Detta stämmer alltså inte:
Lysa gav en förklaring på detta i en annan tråd häromdagen,
Investerarskyddet kommer bara in i bilden om någon har gjort något olagligt, som @Nightowl nämner. Dina pengar är skyddade ändå!
Jag delar upp så gott jag kan mellan tre olika börsaktörer.
Sen visst så har jag nu över 250k i lysa så “riskar” en del men men den risken får man ta svårt att undvika när man kommer upp i större belopp 
Men jag verkar ej ha samma tillit som många andra här inte skulle aldrig våga ha alls pengar i hos en börsmäklare utan jag hqr spridit ut mellan 3 stycken lysa/avanza/nordnet 
Har haft samma funderingar. Jag blir alltid undrande när ett “gäng” av personer ropar samma sak; i detta fall “använd Lysa”. Man får en bild av en PR-kampanj driven av “gänget”, vet inte om det är rätt eller fel tolkat? Men jag vill inte följa kampanjen.
Därför har jag bara en liten summa i Lysa och resten fördelat mellan gammelbank/Avanza/Nordnet.