Missad tjänstepension KAP-KL

Hejsan!
Upptäckte av en ren slump när jag skulle flytta min tjänstepension från KPA att jag inte fått tjänstepension under en hel rad
år 98-02(sommarjobb) 2003-2006 heltid inom kommunal verksamhet med tre olika arbetsgivare. Det har varit en fars att få detta utrett, Pensionsvalet och Valcentralen skickade mig fram och tillbaka och ingen ville ta ansvar, var först när mina tre olika arbetsgivare började hjälpa till som ngt hände, ett av felen var att någon ”glömt” fylla i procentsats till Skandia/Skanova och den andra har jag inte fått veta felet än… jag har ju missat avkastning på många år, fått till mig att det kommer betalas in 2023 och på ngt sätt räknas upp, men jag har inte fått veta med hur mycket, någon som varit med om detta, hur mycket räknas tjänstepensionen upp när de gjort fel och förlorad avkastning i 16-24 år? I

2 gillningar

Men jösses. Tack för att du delade med dig. Inser att jag själv borde kolla mitt.

Verkligen intressant att se hur de kommer räkna upp. Borde ju åtminstone motsvara det du gått miste om ifall kryssen suttit där de skulle, plus lite extra som kompensation.

Hur fick Du ens reda på de missade inbetalningarna?

Jag upptäckte det av en ren slump, jag såg på KPA.se att mitt tjänstepensionskonto startades först 2008 för inkomståret 2007 och jag började jobba heltid 2003.

Ja det är frågan hur de tänker kring missad avkastning….