Mitt sidoprojekt: Finnfynd.se – vill gärna ha feedback från communityt!

Hej på er!

Jag har under en tid byggt på ett eget sidoprojekt som jag tror kan vara intressant för det här communityt, och jag skulle bli jätteglad för lite feedback från er som är duktiga på optimering och UX.

Projektet heter Finnfynd.se och är ett webbbaserat verktyg för prisskanning och värdering. Idén föddes ur min egen frustration över att behöva hoppa runt mellan massor av olika sajter för att spåra priser, scanna marknaden och försöka avgöra om en produkt faktiskt har ett bra andrahandsvärde eller är ett genuint fynd. Webbsidan passar den som ränner runt på loppis eller gillar att gå på secondhand och göra fynd!

Hemsidan är byggd för att användas i mobilen men den funkar såklart på desktop också.

För tillfället kan man endast skanna spel, musik, filmer och böcker.

Hemsidan finns ej i app/play store för tillfället men om det finns intresse för produkten så släpps den där inom kort.

Sajten ligger uppe nu och jag har precis lagt sista handen vid infrastrukturen (det var en del DNS- och Cloudflare-pussel i kulisserna, men nu ska allt rulla på bra).

Vad jag gärna vill ha era ögon på:

• Hastighet och laddtider: Upplever ni att laddtiderna och sökningarna flyter på bra?

• Användarvänlighet (UX): Är gränssnittet logiskt? Det ligger en policy-modal på startsidan som ska godkännas en gång, och jag vill säkerställa att den och resten av layouten skalar bra på både mobil och desktop utan konstiga scroll-beteenden.

• Funktionalitet: Testa gärna att klicka runt på startsidan, /pricing, och kika på auth-flödet (inloggningen kör via Google/Apple/E-post samt en Turnstile-captcha som ska skydda mot bottar).

Tanken är att hålla verktyget så rent, realistiskt och “fluff-fritt” som möjligt – fokus ligger helt på att leverera snabb och pricksäker data.

Sajten är helt oberoende och jag visar gärna mer av tekniken bakom om någon är intresserad av utvecklingsbiten. Alla tankar, buggrapporter eller idéer på funktioner som saknas tas emot med stor tacksamhet!

Länk: finnfynd.se

Med vänlig hälsning, Calle

3 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Jag har byggt något, ge mig feedback och använd det gärna själv