Det känns som att det skulle finnas utrymme för ytterligare en intervju med någon som har ”den större bilden” när det gäller bostadsmarknaden. En hel del frågor här är riktigt bra men knappast av den karaktär att just mäklare kan förväntas ha relevanta svar.
Varför har ingen av de heldigitala mäklarplattformarna riktigt lyckats?
Jodå, jag har fullt förtroende för dig. Vore kul om du kunde gå utanför ramen ibland bara
.
Såg precis det här hos SVT. 100% provisionslön som mäklare är lite halvtufft just nu
.
Haha, försöker! Nu har vi spelat in och majoriteten av frågorna kom med. ![]()
Ja, ska fundera på vem som skulle kunna vara lämplig. Ibland känns det som politiker, men jag har nästan lovat mig själv att inte bjuda in dessa. De är hopplösa att intervjua. Min intervju med Bolund häromåret gick ju helt åt skogen ur mitt perspektiv.
Spännande och aktuellt tema! Som uppföljning vore det intressant om det gick att få till ett avsnitt med Mäklarsamfundet om lite mer generella bostadsfrågor, de vill ju exempelvis ta bort dolda bud och driver lite andra intressanta frågor för att ändra i hur bostadsmarknaden fungerar. Svensk Mäklarstatistik vore också intressant att bjuda in, då de arbetar dagligen med att titta på all form av statistik kring bostäder, från priser till balkonger och budeffekter.
Väntar med spänning på detta avsnitt/intervju
hur lång tid innan det publiceras? @janbolmeson
Söndag… @Norban önskade få ut det snabbt. ![]()
Perfekt, tack för svar!
Nämn saker som en mäklare gör som andra nog inte vet om.
Ska lyssna trots att jag förmodar att det viktigaste av allt inte fick plats, trender.
Ställde frågan, vet dock inte om jag har klippt bort det eller inte. Lite mycket i huvudet just nu, men det var inget som stack ut för mig kring det. Det jag tror att vi kom in på i samband med frågan är att saker som förut inte har uppskattats - t.ex. energieffektivisering har hamnat högt upp på listan idag.