Morrow bank / komplett vägrar höja sparränta för befintliga kunder, utan erbjuder endast det till nya kunder

Förkastligt företagsnbeteende att premiera nya användare över gamla kunder. När man dessutom efterfrågar en liknande sparränta så tycker jag det är självklart att man höjer till samma nivå.

Med dagens “gamla” ränta finns det en hel uppsjö av konkurrenter med bättre ränta. Så hur tänker Morrow/komplett här mån tro? Märklig affärsstrategi.

Det är priset man får betala för att jaga de mest nischade bankerna….
Finns ju bra ränta på seriösa aktörer idag.

Ja ja förstår verkligen inte heller!

Jag hade fram tills nyligen 2,0% där då jag bara placerade bufferten där. Orkade inte bry mig om ören hit och dit fram tills att jag nyligen satte in mer kapital för ”mellanlandning”.

Då påpekade jag att de får se till att mitt konto hänger med i framtiden i fall deras ränta ska vara konkurrenskraftig. Ptja… Nu är vi här igen.

Jag är inte arg egentligen då det finns konkurrenter. Bara förundrad över deras affärsmetoder… :face_with_monocle:

1 gillning

Ryo, Har du blivit nekad en högre ränta efter kontakt med dem idag?

Jag mailade dem idag och fick svar efter en halvtimme att de höjt räntan för mig till 3,60% från 3,35%.

2 gillningar

Japp. Efterfrågade 3.6% som nya kunder får. Fick ett nej som svar på mail i deras chattfunktion

Herregud vad märkligt? Baseras det på vilken person man pratar med?

1. Ta ut alla pengar
  2. Be banken att radera alla information om dig enligt GDPR
  3. Bli ny kund

Skulle inte detta fungera?

2 gillningar

Man behöver inte gå så långt :sweat_smile:

Första gången skrev jag ett långt stycke om vad märkligt det var att jag inte hade deras nya räntesats. Fick till svar att de skulle höja omgående.

Nästa gång skrev jag lite mer barskt och kortfattat “Det vore ju tråkigt om ni inte höjde min ränta”, och det var inga problem då heller!

Via deras inbyggda chatt d.v.s

1 gillning

Vad är det exakt som är märkligt? Så kalla nykundsrabatt existerar ju i alltifrån bredbandet till mobilabonnemanget till elavtalet.

Viktigast är alltid fler kunder, oavsett sektor, eftersom existerande kunder tenderar att oftast stanna kvar.

Mycket märkligt, dom har höjt min de ggr jag frågat. Minst 3 ggr i deras brevlåda har jag skrivit om höjning och fått det

Samma här. 3:e gången nu jag bara bett snällt om höjning och fått det direkt. Både jag och min fru. Och vi har inte ens kreditkortet de vill man ska ha för att få max ränta.

Varför inte byta bank om du är så missnöjd? Sparkonton luktar inte…:grinning:

1 gillning

Har också fått min räntehöjning efter att jag frågat två olika gånger. Detta är första gången de har sagt nej.

Jag skrev nyss ett meddelande till dem där jag frågade om de kunde höja räntan på mitt sparkonto till 3,60% så får vi se vad de svarar.

Jag skrev igår och fick höjt idag, 3e gången eller något nu.

2 gillningar

Även jag fick räntan höjd efter att jag i natt skev ett meddelande till dem inloggad via hemsidan

Morrowbank har höjt 2-3 gånger när jag påpekat att nya kunder får högre eller när jag skrivit att “Riksbanken har ju höjt styrräntan, kan ni erbjuda högre sparränta?”

Skickade ett vänligt meddelande och bad om samma villkor, fixat på 10 minuter.

Bra kundtjänst!

Fick ett mail nyss med ännu mer glädjande nyheter.

image