Förkastligt företagsnbeteende att premiera nya användare över gamla kunder. När man dessutom efterfrågar en liknande sparränta så tycker jag det är självklart att man höjer till samma nivå.
Med dagens “gamla” ränta finns det en hel uppsjö av konkurrenter med bättre ränta. Så hur tänker Morrow/komplett här mån tro? Märklig affärsstrategi.
Jag hade fram tills nyligen 2,0% där då jag bara placerade bufferten där. Orkade inte bry mig om ören hit och dit fram tills att jag nyligen satte in mer kapital för ”mellanlandning”.
Då påpekade jag att de får se till att mitt konto hänger med i framtiden i fall deras ränta ska vara konkurrenskraftig. Ptja… Nu är vi här igen.
Jag är inte arg egentligen då det finns konkurrenter. Bara förundrad över deras affärsmetoder…
Samma här. 3:e gången nu jag bara bett snällt om höjning och fått det direkt. Både jag och min fru. Och vi har inte ens kreditkortet de vill man ska ha för att få max ränta.
Morrowbank har höjt 2-3 gånger när jag påpekat att nya kunder får högre eller när jag skrivit att “Riksbanken har ju höjt styrräntan, kan ni erbjuda högre sparränta?”