Jag har sedan några år Nordea som huvudbank och varit ganska nöjd. Så nöjd man kanske kan vara på storbank.
Upptäckte runt 19 Dec att min KF inte syntes i någon av deras plattformar (app, web, investor tjänsten). Tog det lugnt ett par dagar men skrev till dem ett par dar senare.
Stött på en tre gånger sedan dess med ökad frustration. Skulle ju gjort en del uppdateringar och justeringar på nya året.
Besked är att de ”jobbar på det” men inget verkar hända. Snart 3 veckor
Någon mer som råkat ut för det?
Har du fått någon lösning och förklaring?
Har man rätt till ngn ersättning när de inte levererar tillgång till ens pengar?
PS Killgissning är att det är någon IT uppdatering som gått fel. De håller ju fortfarande på med flytten från gamla miljön till den nya.
Jag har en gammal depå hos Nordea där det ligger en väldigt liten slatt aktier jag inte har orkat bry mig om.
Varje år får jag utdelningsbesked och preliminärskatt dras och allt kommer rätt med i förtryckta deklarationen.
I Nordeas nätbank syns den emellertid inte.
Jag mailade banken som lovade att ta hand om det för snart ett år sedan men det har inte hänt något sedan dess.
Så det är något med gamla depåer som inte syns hos Nordea nätbank.
Ja det har ju gjort 4 ggr men inga svar annat än support jobbar på det. Så tänkte kolla om några fler har problemet - alltså er genrellt problem hos Nordea eller bara jag. Är det ett genrellt problem de har så skulle de nog inte erkänna det för mig så därför tänkte jag kolla på forumet
De hade uppdateringar i december där konton försvann. Men de hade notis om att konton kunde försvinna ett par dagar eller så. Därefter har jag fått tillbaka alla konton.
Jag trodde jag råkat ut för nå’t liknande på LF precis efter nyår, men det verkade handla om överbelastning av alla som skulle in och göra allt samtidigt.
lite av ämnet, men nu fick jag lust att ventilera det ändå:
Personligen bestämde jag mig för att aldrig ha att göra med Nordea när de vägrade förstå att deras personkonton (med personnummer som kontonummer) var ett problem i den nya digitala värden. Det är länge sedan nu, men jag är en långsint jävel. När jag sedan sett vilka fonder de lurat på min gamla moster så förnyades hatet.
Ungefär som jag och Swedbank när de i ett antal år (!) inte lyckades uppdatera min adress utan alltid skickade kodkort (på den tiden) till fel adress. Eller som när de stängde mitt kort men ringde inte utan bara la ett meddelande i internet banken(utan SMS avisering).
Varit nöjd med Nordea hittills men också hört om deras säljare lurade åtminstone förr på folk dyra och dåliga fonder.
Detta är klart strike 1 för mig. Också långsint som fasen. Inte bra men accepterat det
Alltså, det går att föra över till ett svenskt IBAN, men man får göra det som en “Utlandsbetalning”.
Men det är så hjärndött att den normala funktionen för överföringar inte kan acceptera IBAN att jag stör mig på det.
Jag tror inte att det finns någon bank som man kan undvika sådant. 100% av bank rådgivare på alla banker lurar trogna kunder i egna dyra banklösningar. Går knappast hitta humana välgörenhets banker
Nordea är ju ändå något slags sammelsurium av Sverige och Finland.
Att jag har Nordea i Sverige har att göra med att jag inte bytt sen mitt första konto skapades i PK-banken för 44 år sen.
Osäker på om det hjälper men har du provat deras ”gamla” internetbank? När de hade problem med utbetalningar strax innan jul loggade jag in där och då kunde jag se mina utbetalningar.