Undrar om det är någon som använder appen Refunder? Gäller cashback även på reapriset osv?
Någon med erfarenhet som vill lämna ett omdöme?
ja fungerar på allt
Beror på om du menar kreditkortet eller tjänsten.
Kreditkortet fungerar på allt, tjänsten är inte alltid kompatibel med nedsatta priser eller rabattkoder.
Funkar inte med adblock så rent trams enligt mig. Aldrig fått skiten att funka.
Använder det och gillar det. Allt som handlas online köps i så hög utsträckning som möjligt via Refunder för mig. Detta kombinerat med kreditkort med poäng vilket gör att jag får cashback och bonuspoäng kombinerat. Blir aldrig stora belopp men varje gång jag kan plocka ut 500kr för att ha handlat saker jag hade köpt ändå känns det lite bra i magen. Rakt in i pengamaskinen ![]()
För min del har det ofta funkat i kombination med rabatter. Något enstaka fall där det inte gått.
Hela idén är ju reklamfinansierad så givetvis kommer det inte fungera med adblock.
Har jag fattar det rätt att om man har Refunder pay så kommer en faktura och om man betalar på en gång blir det inga kostnader för ränta?
Kan man betala saker som kommer på faktura med kortet? Eller bara direkta köp?
Jag använde Refunder under ett år. Just nu bor jag utomlands och då är det inte så relevant men för köp i Sverige är det bra. Allting med Refunder fungerade smidigt. Man tjänar igen avgiften ganska snabbt även med en normal konsumtionsnivå. Jag utgår då från att jag har 0,5% återbäring med Preem och 1% återbäring med Refunder. Den halva procenten blev betydligt mer än avgiften.
Sedan behöver man inte använda Refunder Pay utan själva grundtjänsten är bra i sig. Det finns även andra liknande tjänster. Om man är storkund i vissa butiker kan det alltså löna sig att kolla runt och se vilka tjänster som erbjuder en 2-3% rabatt i just den butiken. Jag använder själv dels Refunder dels Santander. Santander förutsätter att man använder deras kreditkort för köpet vilket Refunder inte gör.
Ja, det är precis som andra kreditkort, betala fakturan direkt så blir det ingen ränta.
Fakturor går inte att betala, tror t o m det är en lag som ligger bakom det.
Det finns flera företag som tillåter en att betala faktura med sitt kreditkort, men så tar de också 2-5% i påslag så därmed är 1% cashback inte tillräckligt för att kompensera den avgiften.
Så någon lag som förbjuder fakturabetalning med kreditkort finns inte.
Kanske minns fel och blandat ihop det med något.
Vet att jag kollade på det för länge sen och det gick inte att göra på något bra sätt då iaf ![]()
Det går iaf inte att betala fakturor direkt med refunderpay.
Jag använder kreditkortet dålig på att beställa på nätet å vid erbjudande.
Det är ju bara 1 % tillbaka men på först året blev det väl ca 2000 kr tillbaka.
Ingen cashback på atg,svenskspel eller dylikt.
Men kul att få tillbaka på bolaget ![]()
![]()
Jag kör en separat webbläsare för Refunder, där jag inte har adblock.
Så kan man göra. Jag kör NextDNS också så kanske ändå inte funkar för mig.