När blir Plus Fastighetsfond Index tillgänglig?

Vi uppskattar verkligen intresset för fonderna. Vi återkommer med startdatum inom kort, men vi kan redan nu säga att PLUS Fastigheter lanseras i september och följs av PLUS Teknologi ungefär fyra veckor senare, varpå PLUS Hälsovård lanseras ytterligare ungefär fyra veckor därefter.

9 gillningar

23/9 är det start på Avanza. :+1:

Oklart om fonden kommer ingå i Superlånet. :thinking:

@Emil_PLUSfonder Finns det något datum för Nordnet?

1 gillning

Vad vet vi om fonden? Hur kommer pengarna att investeras?

@salladen En fördelning finns på PLUS Fastigheter Sverige Index

2 gillningar

Vi hoppas att fonden kommer att finnas hos Nordnet så snart som möjligt. Vi tillgängliggör fonderna på de vanligaste fondplattformarna. Det är sedan upp till respektive distributör om och när de vill erbjuda respektive fond.

3 gillningar

Avanza ändrade nyss så att alla fonder kvalificerar för superlån. :ok_hand:

2 gillningar

@woody Stämmer, men kollar man på Avanzas sida om fonden, under “Handelsinfo” så står det nej på “Ingår i Superräntan”. Misstänker att det är för att fonden är ny och inte går att handla än, vore synd annars. :cry:

1 gillning

Ja, det har du nog rätt i. Vore ju jättekonstigt om den blev den enda fonden som inte är godkänd. Finns ju sjukt obskyra fonder med superhög avgift som är godkända nu när alla är godkända.

1 gillning

Ska bli spännande att se hur den här fonden utvecklar sig!

Någon som hört något om datum från Savr?
(Har mailat dem precis)

Finns många trådar om plus så jag vet inte vilken jag ska skriva i.

Om fonder sägs det, man ska välja en med minst 5 år på marknaden och över visst antal miljoner / miljarder (beroende på om vi snackar Island eller USA).

Så vad tror ni om att gå med i en fond från början. Kan det första köptrycket göra att man får ett dåligt pris?

Eller kanske läggs fonden ner efter 6mån då intresset var lågt?

Jag tycker inte den regeln är applicerbar på indexfonder utan bara fonder som handlar aktivt. Eller så har jag otur när jag tänker. :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Dela gärna med dig av svaret här :slightly_smiling_face:

Fick precis svar att inte kommer ta in den då det är indexfond med låg avgift. Svarade att de har tagit in Plus andra 3 fonder. Plus alla bolag har en avgift på 0,20 hos Savr istället för 0,22. Borde kunna ta in den här också

1 gillning