Plus hälsovård på Avanza?

På plusfonders hemsida står att hälsovård-index går att handla från 17/10, men jag hittar den inte på Avanza.
Någon som vet?

Jag tyckte även Plus fastigheter tog längre tid innan den dök upp också. Lite dröjsmål i systemet kanske?

17 november tror jag det är.

Själv hittar jag inte Plus fastigheter på Nordnet.

Aha… lite otålig och läste en månad fel. Tack!

Jag kunde köpa Plus Fastigheter via Avanza på det lanseringsdatum de satt. (23 sept)
Och den har stigit 5% på knappt en månad. :chart_with_upwards_trend:
En månads historisk avkastning är en garanti för framtida avkastning som man brukar säga.

3 gillningar

Tackar. Konstigt, söker jag hittar varken appen eller hemsidan den.

Sortera på fondbolaget (FCG).

Nja. Borde dyka upp i avdelningen Fonder. De “gamla” PLUS fonderna hittas ju. Men nu hittas den iaf när jag söker “Plus fast”. Gjorde den inte förut. Kanske behövdes cachas. Nordnet appen är inte den bästa i världen :blush:

Ja, håller med men har upptäckt brister likt detta x antal ggr.
Sorterar du med FCG på hemsidan dyker inte de “gamla” upp :confused:

IKCs fastighetsfond har gjort ungefär samma resa (8,5% på en månad), så jag drar inga slutsatser av det. Men roligt att Plus fått en fin start. :slight_smile:

Inte så länge kvar nu innan man ev kan lägga till Plus Hälsovård Sverige Index i sin portfölj (blev påmind av deras utskick på mejl idag).

Jag tänker lägga till den i min lekhink.
Nån fler som lägger till den och isf hur stor plats får den?

Ja, jag kommer att investera en liten del i denna! Känns som det har dröjt evigheter sedan PLUS avslöjade inriktningen på sina tre nya fonder. Ska bli spännande att följa och lite kul att vara med från start.

2 gillningar

Idag skickade jag iväg en order för PLUS Hälsovård. Säg hej till lekhinken!:smiley::stethoscope::syringe::test_tube::pill::microbe:

Hej. Spännande med de nya Plus fonder.
Någon som har hittat en simulering om hur SIX Sweden Healthcare Gross Index hade gått de senaste åren (om det hade funnits)? Jag minns att det nämndes in avsnitten om Plusfonder att en sådan simulering var på gång men jag hittar inget.

2 gillningar