Botten är nådd den 19 juli 2023 sen spikar det upp i 71 år och 2 månader. Så dags att sälja den 19 september 2094.
Jag ökar på mitt månadssparande från lönen nu i januari. Går från 10 till 20 procent av nettoinkomsten.
Själv satte jag in hela decemberlönen nu när januari var ny.
Vad betalade du räkningar med?
Det dröjde längre än jag trodde det skulle innan den frågan kom. Jag betalade de få jag hade med saldot på lönekontot. Jag tyckte att där fanns ett gäng tusenlappar mer än jag tyckte behövdes. Det ramlar alltid in lite smått här och där som gör att det fylls på.
Jag tänker också att vi befinner oss i förnekelsefasen, men hur illa blir det 2023-2024? Svårt att sia om, kan ju bli goda börsår också, även om inte jag tror på det. Personligen tror jag att det blir svårt att tajma botten, men att den kommer innan 2024 är över. Kommer det en ökning under Q1-Q2 i år kan det hända att jag går ur till sommaren.
Jag har ingen aning om framtiden men jag ser det som fullt möjligt att börsen bottnade vid månadsskiftet sept/okt -22.
Börsen föregår vanligtvis ekonomin, inte tvärtom. Ofta tar uppgångar tre gånger så lång tid som nedgångar. Om detta stämmer även denna gången kan vi vara tillbaka på förra toppen om två år, alltså vintern -24/-25.
Sådana sanningar är ju inga riktiga sanningar utan bara en spegling på vad som kan hända om historien upprepar sig. Men det gör den kanske inte …