NASDAQ 100 kommer stiga till 34 000?

Tja

Det ser ut som att NASDAQ 100 är extremt bullish för tillfället. Tror den når 34 eller 35k innan vi ser att den gör en rekyl tillbaks.

Vad säger ni?

Jag är super bullish.

Långa loppet 130 000 ser jag på Nasdaq 100

Anledningen är många till varför jag tycker som jag gör nu.

Jag förutspådde 2025 krashen och skrev här i förvåg innan den krashade. Jag överskattade dock krashen, nu har jag dragit slutsatsen att vi är extremt bullish.

Anledning 1: Många har tillgång till mobiltelefoner och kan investera och det har blivit trend att investera och de nya generationerna kommer att investera ännu mer.

Ja, sett över tid så är det ju så börsen fungerar. Alltid ett nytt ATH bakom hörnet, det visar 100+ års statistik.

Tänker du agera på känslan eller åka med, det är frågan :blush:.

@frozenhorse

Det ser bullish ut till 35k, därefter kan en extrem krash inträffa, om det inte sker en krash så räkna med 130 000 innan det blir en riktig krash.

Jag tar kraschen, för jag förlorar inget på det :+1:.

Förra året skrev du att indexet skulle krascha till 4 000. Du ser det som att du hade typ rätt för att den fick en snabb korrektion runt “liberation day” till ca 16 500 (intradag, 17000 close)?

Ja det stämmer, jag överskattade dock krashen.

Nu vet jag att den är extremt bullish, eller håll koll på 35k nivån.

Chansandet verkar dock ha varit lite svajjgt. Då förutspådde du att DJ skulle krasha pga dubbeltopp i maj, vilket definitivt inte inträffade. 13 april pratade du om att OMX30 kanske skulle ner under 400, när den stod i 470, och den har aldrig varit lägre än så sen dess utan stigit runt 40%. Kaffesumpen verkar grumlig.

1 gillning

@CarlJohan

Ja det stämmer, det var dock en fråga, jag påstod inte att dow jones skulle krasha. Jag ville veta allmänhetens åsokter på saken.

Nu är jag extremt bullish, dow jones och nasdaq. Detsamma med OMXS

Vi har också en trådstart i december 2024 med en rekommendation till alla att köpa Polestar. Då stod den i runt $30, nu handlas den under $7. Du verkar vara ungefär lika bra som jag på att förutspå kursrörelser, @dayg63.

4 gillningar

Polestar svek investerarna och gjorde en nyemission. Om de inte hade gjort split på priset så var min rekommendation mycket bra. Jag rekommenderade på 1 dollar, sedan sjönk den till 0.3 dollar oc då gjordes nyemissionen. Men 0.3 är bra pris, där ska man köpa mer.

Men som sagt polestar svek.

Dvs du hade inte en aning om vad som skulle hända, precis som hela marknaden i allmänhet, på samma sätt som för alla händelser som gör att det sker en förändring av priset. Eller med andra ord, så länge som det går som du gissade, så var din analys klockren, annars var det olyckliga omständigheter?

3 gillningar

Vad tror ni andra? Kommer NASDAQ att stiga eller sjunka?

Fred Flintstone & Barney Rubble: Diamond Flip

Krona eller klave?

Vad vi tror har 0 påverkan på resultatet.

Men jag tror det går upp, ner, eller blir kräftgång. :blush: