OMXS30 till 400 möjligt?

Tja,

Kan vi se OMXS30 sjunka ner till 400?

Raset som börjat är bara början, eller vad tycker du?

Ja, eller så ser vi det lyfta vidare mot 10 000.
Uppgången som varit senaste åren kanske bara är början på ett jätterally

9 gillningar

Med tanke på reklamen som den svenska kronan får just nu så hade jag snarare förberett mig för uppgång. Att svenska finanser är urstarka i osäkra tider bidrar också till förtroende hos investerare.

Utan Don the Con tror jag vi hade haft ett mäktigt år här hemma.

2 gillningar

@Mumintroll

Vad tycker du om Nasdaq då?

Tycker du att den ska upp mot 100 000 eller ner mot 4000?

Ifall någon på fullt allvar tror att de kan förutse marknadens rörelser, så tänker jag att det finns två möjliga förklaringar. Antingen behöver de några år i terapi med någon riktigt tålmodig, eller så borde de kanske ha någon snäll person vid sin sida som hjälper dem genom livet, helst någon med stort hjärta och mycket empati.

Det finns oöndligt med parametrar som är kopplade till marknadens rörelser, lycka till att förutse de rörelserna.

3 gillningar

Så småningom stiger börsen. Vi får se hur lång tid det tar. :slightly_smiling_face:

@Erik040

Om USA börsen faller så faller också svenska. Kolla år 2000 på grafen

Måste vara bättre med ett mindre fall i Sverige än ett större fall i USA + valutadepreciering av USD?

@Erik040

Det bästa vore om USA börsen föll riktigt hårt tillsammans med svenska så man kan köpa upp allt billigt

1 gillning

Låter bra.

Ja någon av dom riktningarna känns ju troligast :slight_smile:

1 gillning

Vad tycker du är troligast av att se på bilden?

Uppåt eller neråt tycker jag känns som det mest troliga :thinking: men svårt att gissa