Hej vänner!
Tänkte höra med om vad ni tror om hur börsen går 2024?
Tänkte då predictions för:
S&P 500
Och OMXSPI
Jag börjar, och tror på fortsatt uppgång:
S&P 500: 10% uppgång
OMXSPI: 5% uppgång
Allt gott och god jul mina vänner.
Hej vänner!
Tänkte höra med om vad ni tror om hur börsen går 2024?
Tänkte då predictions för:
S&P 500
Och OMXSPI
Jag börjar, och tror på fortsatt uppgång:
S&P 500: 10% uppgång
OMXSPI: 5% uppgång
Allt gott och god jul mina vänner.
Det blir börsfest!
USA +30%
Sverige +35%
Men som vanligt har jag ingen aning. Men någonstans mellan -60% och +60% är väl rimligt att anta.
Nu måste språkpolisen ingripa.
Menar du “USA minus 30%” eller menar du “USA: 30%”? Om du syftar på det senare; menar du 30% upp eller ner? Det blir lite olyckligt att blanda in minustecken tillsammans med siffror om du syftar på plus. Jag läser det som minus. Men “börsfest” signalerar uppgång för mig. Snurrigt eller hur?
Så.
Färdig med gnällandet.
Personligen tror jag på folkfest nästa år, så otroligt många positiva nyheter kring all typ av ekonomi på senaste.
Så jag tror att den generella indexfonden går upp 30% nästa år.
Hittills i år har ju en generell populär indexfond gått upp ungefär 22%, så lite bättre än det här året helt enkelt.
Tror börsen antingen kommer gå upp eller ner. Minns var ni hörde det först ![]()
Så tokigt… Har redigerat inlägget ![]()
Bra gissning
![]()
Om du är språkpolis borde du veta att det alltid ska vara ett mellanslag mellan talet och procenttecknet i svenska texter, men inte i engelska. ![]()
Tror på uppgång men svagt,
Sverige +4%
USA +2%
Just keep buying
och så klart med en förhoppning om att 2024 summeras i positiva siffror.
Gissar på ett volatilt år med korrektion i januari, ett par räntesänkningar under våren och recession kring sommaren. Presidentval i USA leder till kraftiga stimulanser, frågan är om det hjälper eller är för sent
USA -20%
Sverige -20%
(Bitcoin +200%)
±30% ![]()
Exakt. Upp eller ned, vem vet?
Det stämmer inte.
Har skrivit om detta här
.
…upp och ner?
Gillar att gissa:
S&P 500, +20.15 %.
OMXSPI, +25 %.
GOD JUL!
Gillar att ha rätt i relativ mening, så för kommande år och alla år därefter:
OMXSPI: 6 % (realt)
S&P500: 7 % (realt)
Alla som inte äger Bitcoin kommer ångra sig som vanligt. MSTR kommer fortsätta agera som en bra hävstång.
Börsen, Sverige helt klart +12%, helt enligt magkänslan.
Börsen kommer att gå som tåget.

Tror att Sverige kommer gå bra och Usa ganska sidledes. Så antagligen ska jag gå all in i USA och skippa sverige. Murphy’s lag.