Jag känner lite olika saker lite beroende på dagsform. Sedan upplever jag mig ha tillräckligt med självinsikt för att kunna se vilka känslor det är ute som går med mig.
Ja, det handlar om att visa ”det går bra nu” till viss del. Att kunna ge lite fingret till dem som tvivlat eller har åsikter.
Ja, det handlar delvis att unna sig det jag tror jag vill ha (mycket teknik och bra kvalitet)
Ja, det handlar om förväntningar utifrån. Upplevda som inte ens behöver vara reella. ”En sådan som jag borde…”
Ja, jag har upplevt social kostnad i ett par sammanhang att komma med min bil. Särkilt i sammanhang som ändå är relativt viktiga för mig. Framförallt i samband med affärskontakter där bil är status.
Ja, jag upplever att jag borde ha en elbil med tanke på att jag har råd och klimatet.
Ja, det handlar om att kunna göra en rationell bedömning om alternativkostnad, pengar om jag investerat istället och matchning mot de reella krav vi egentligen har (där V70 fungerar utmärkt).
Till syvende och sist handlar det om att bestämma sig vilken av känslorna man vill ”lyssna” på och vilka nya känslor det kommer ge upphov till (lycka, ånger etc)