Jag har inte läst alla inlägg här ännu, men tänkte bara slänga in idén om Lexus. Som en lyx-variant" av Toyota. Deras service, ivarjefall där jag bott och lämnat in till service (Belgien och Österrike) är superb, och mycket täcks av kort + långtids-garantin. Otroligt bemötande sedan första dagen.
Jag valde Lexus, istället för Mercedes/Audi år 2006 (var aldrig intresserad av BMW), därför att IS-modellen då var tystare inuti än alla andra bilar och jag körde mycket, och långt. Dessutom har vi haft felfria Toyotor i familjen i åratal, medan Mercedes HAHAH vet inte vad jag ska säga 
Jag har sedan 2014 en IS 300H executive (fullutrustad), en laddhybrid och gör årlig service. Det enda jag bytt på min bil är startbatteriet - fick tydligen någon slags måndagsexemplar. Det har varit oros-fritt ägande av den här bilen - det är ju en lyx-toyota så jag förväntar mig inget annat. Dessutom kostar den mindre än tyska bilar om man utrustar dem lika mycket. Den är som ny inuti fortfarande 
Flera av mina kollegor har Lexus SUV och gillar den, själv gillar jag inte utseendet av den och föredrar min strömlinjeformade bil. Jag vill se ett rymdskepp, inte en låda 
Och när det gäller att inte få stenskott etc, så kan man köra PAS-behanding från Vonne över hela bilen, samt foliera fronten/motorhuven eller hela bilen, så slipper man hela det problemet.
Och, jag rekommenderar läderklädsel. Så mycket lättare att hålla rent (inget tränger in) och rengöra, eftersom smutsen bara hamnar ytligt. Det tipset fick jag från en 3-barnspappa på jobbet när jag köpte den första 2006. Sen behöver man ju inte ha ljust läder, man kan ju ha mörkt 
Tja, några ideer bara såhär sent i tråden.
Hade jag haft råd, så hade jag haft en Jaguar. Eller två - en på verkstaden och en som funkar
Eller om jag hade för mycket pengar, då en Maserati quattro porte, för att den är snygg LOL