Nu har folk möjlighet låna pengar för att investera i de dyra “bästa” aktiva fonder och bli ännu rikare . Efter så många års börsuppgång borde man fundera lite när man belönar portföljen! . Man borde inte höja risken istället vara nöjd med den risken man redan har idag. Men nu blir det ännu mer lockande att låna pengar .
Precis, har haft 50 % avanza global och lf global indexnära av mitt glabalinnehav av denna anledningen tidigare, för att kunna få lite hävstång/buffert via krediten. Men nu kan jag köra LF all the way.
För att få 0,99 % på Avanza krävs att du har 1 miljon kronor.
På Nordnet har du dock den dumma 70 %-regeln. Den som gör att 10.000 kr i ett fond med 70 % belåningsgrad är bättre än 1 miljon kronor i en fond med 60 % belåningsgrad.
Törs man hoppas på ett motdrag från Nordnet och att den korkade regeln försvinner?