Nu lanserar vi de första branschindexfonderna! | Reklam för PLUS Fonder

Omxsgi. Alltså, vad jag menade där var att fonden följde börsens rörelser, vilket de flesta index gör mer eller mindre. Men sedan gick det käpprent åt…

Naturligtvis menar jag inte att ett branchindex ska vara samma avkastning som börsen.

Jag fattar inte varför ska man ha branch index i portföljen när det finns utmärkt paket i Plus Allabolag Sverige index ?:person_tipping_hand: . Man behöver knappast göra sig smartare än bredaste index :grin::+1:

1 gillning

Varför ska man a Sverige index när det finns Länsförsäkringar Global Indexnära? :wink:

1 gillning

Ok det är något annat/självklart och det stämmer blir lite onödigt :joy:. Men om man ska ändå krångla med lands index blir det naturligt ta det bredaste eller småbolags index men aldrig just nu. Det är mycket högrisk och oroligt för att hålla på med Sveriges småbolag :grin: . Pratar om/med mig själv :wink::partying_face: . Just nu är det bara DJ Russia som är stadig ±0 varje dag :smirk: . Allt annat blir bara rött kvittar vad man har i portföljen :partying_face:

1 gillning

Skulle tro att fastigheter underpresterade Sverige index när det blev tydligt att riksbanken skulle höja räntan, som sedan gjordes i maj. Fastigheter är ju mer räntekänsliga än börsens företag i gemen tänker jag.

Du skriver att dem kommer finnas tillgägliga på avanza. men kommer de även finnas hos andra aktörer?