Ny Bostad Ny Bil Bra eller dålig ekonomi?

Är själv 23 år och delar samma åsikt som majoriteten av alla som redan kommenterat. Tänker att det är onödigt att upprepa allt som redan är sagt.

Min input till detta blir ett lite annat perspektiv. Varför leva precis på gränsen till vad ni klarar av? Jag hade också kunnat köpa en svindyr bil idag och åka runt och leka tuff och spendera alla mina pengar. Men vad är poängen med att leva på detta sättet där du sätter ribban högt och sen har du inget att se fram emot? Jag ser min ekonomi genom livet som en resa där jag successivt kan köpa mig lite bättre och finare saker varje dag. Köper jag en tesla idag kommer det bli min vardag inom ett år. Personligen tror jag inte att ditt förhållningssätt till pengar kommer göra dig lycklig i längden.

2 gillningar

Ännu en som inte förstår mig det är synd

Jag vet inte vad för magisk kunskap du besitter men något måste det vara eftersom du är den enda som verkar tycka att det du gör är rätt. Hoppas innerligt att du är troll och inte bara totalt verklighetsfrånvänd. :slight_smile:

8 gillningar

Tyvärr tror jag att det är så enkelt att TS är en produkt av vårat samhälle som vi själva har skapat med den totala kravlöshet som finns i Sverige där staten tar hand om dig på alla sätt och vis och eget ansvar talas tyst om. Alla i tråden har kommit med vettiga tips, dessa har totalt avfärdats med långa försvarstal. Det är möjligt att TS trodde att detta forum som heter just “RikaTillsammans” var fullt med folk som resonerade och tyckte likadant som honom, då TS uppenbarligen har en helt annan uppfattning om vad det innebär att vara “rik” och hur man kommer dithän.

/

/

5 gillningar

Får man fråga vad bilen är värd i dagsläget?

1 gillning

killgissar 400K, om den är i fint skick och inte långmilare.
Ändå en bättre investering än om TS gått all in SBB vid tiden för trådstarten, så helt snett på det var han inte.

1 gillning

Tack för bumpen så att man inte missade denna :slight_smile:

Utöver allt annat som redan sagts - dumt att leva långt över sina medel på lånade pengar och så vidare - så kan jag inte vara den enda som tycker att en 20-åring gör gott i att fundera på vad han ska göra om förhållandet med sambon - vars inkomst är 50% av hans beräknade total - tar slut, och hur han då ska bekosta sin för sitt kontext extravaganta livsstil? :joy:

Inget personligt, men förhållanden i den ålder har en tendens att ta slut…