Ny version av forumet per 11 oktober 2024 | Version 3.3.0

När något är klickat på i Hett/Senaste/nya så blir den helblå och rexten försvinner, är det för att jag har mörkt tema? Spelar ingen roll vilken jag trycker på utan alla blir helt blåa i den menyraden. Om jag håller muspekaren över ser jag vad det står men inte när den är “aktiverad”.

1 gillning

Tack för feedback! Ska kolla på det!

1 gillning

Borde vara fixat nu! :slight_smile: Äntligen en enkel fix. :rofl:

2 gillningar

Jajjemensan, nu är det fixat :smiley: !

1 gillning

Hur tycker du det har gått @janbolmeson?

3 gillningar

Bättre än förväntat. I princip ingen nedtid. Ovanstående är ju annoyances men fixbart. :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Storlek på texten är kanske ok för min del och verkar gå att styra. Men radavståndet gör det jobbigt.
Kan inte hitta en inställning för radavstånd.

@janbolmeson

2 gillningar

Jag kan fixa det om du kan ge ett skrämklipp och förklara. :+1::slightly_smiling_face:

Hittar inte denna. Borde komma upp som alternativ när man flaggar ett inlägg för moderation?

Det kommer upp när man flaggar en hel tråd/ämne.

2 gillningar

Blev inte riktigt så rädd för texten så att jag kan få till skrämklipp men du kan få en skärmbild.

Ytan mellan raderna är för stor, nästan på samma nivå som man har till nästa stycke text
Det gör det svårare att läsa.

Gäller mobilen, Chrome på Android.

Se textrutan när man skriver inlägg. Är lite skillnad.

1 gillning

Hur gör man det? Jag tänkte att man gör det genom att flagga första inlägget, men jag får inte upp det där heller.

Edit: Jag hittade! Det finns en annan flagga-knapp allra längst ner i tråden, bredvid svara och de andra.

3 gillningar

Händig knapp när hela trådar spårat ur, eller om hela tråden bryter mot forumets riktlinjer, eller värre. :see_no_evil:

Som tur är inte så vanligt.

2 gillningar

Ja, men det borde finnas som ett val i dialogrutan på alla flaggningar. Jag har använt forumet i typ fem år, och visste inte att det var andra val under den andra knappen. :sweat_smile:

Man borde få välja detta när man flaggar ett inlägg:

• flagga inlägget
  • flagga hela tråden
3 gillningar

Nä jag hade inte koll på det heller. Har tidigare flaggat ett inlägg och sedan skrivit till mods att jag avser hela tråden

3 gillningar

Plot twist: den flagga-knappen dyker inte upp för mig på mobilen :slight_smile:

Inte konstigt att jag aldrig sett den förut.

Den hamnar i en liten dropdownmeny som heter ämneskontroller.

2 gillningar

Jag får fram den om jag trycker ”ämneskontroll” på menyn.

Edit: såg att du hittade den. Jag råkade hitta den av en slump igår tror jag. Efter den nya uppdateringen

3 gillningar

Tror att anonserna stoppar forumet från att anpassa sig efter skärmens storlek(Samsung S23 med chrome browsern). Det klipper bort texten längst till höger.

En allmän irritation är att forumet filtrerar efter ‘Hett’ och inte ‘Senaste’. Det funkar att justerara det själv när man laddar om sidan. Men det är ett irriterande moment som man måste komma ihåg. (Går det att själv göra nån inställning för detta så det blir standard att visa flödet efter ‘Senaste’?)

Det går att ställa in via profil → inställningar → gränssnitt

1 gillning