Då var det dags igen. Private banking event. Denna gång på självaste Grand Hotel i kungliga huvudstaden! Inte helt olikt förra gången men lite iaf.
Intryck och lärdomar:
Eventet handlade om crypto så medelåldern sjönk en hel del. Men PB-rävarna var där iaf
Crypto är vääääldigt bra. Alla borde ha minst 5-10% av portföljen investerad i detta
Smockfullt med folk vilket måste vara ytterliggare en indikation på att crypto is da shit
OCH det var drösvis med branschfolk där. Tänker att någon säkert betalar deras lön. Undrar vem…
FOMOn låg tuuuuuuung i luften (Vilka vet något om crypto - 15%, vilka tänker satsa på crypto inom 6 månader - 55%)
Snittarna och bubblet var helt godkända OCH PB-rävarna höll sig i skinnet och lyssnade klart innan de rusade mot godsakerna…
Och just det ja en viss banks PB-nivåer var uppdaterade också. Ungefär så här (Mycket pengar = små förmåner, mer pengar = nästan lika små förmåner men finare titel, jättemycket pengar = pyttelite bättre förmåner men fantastisk fin titel)
Ungefär lika roligt som att åka på semester och kolla på folklivet
Tackar. Det är lite roligt att skriva av sig efter dessa events. De är så absurda på något vis. Lite som IT-mässor. En låtsasvärld där allt glimmar och gnistrar
Budskapet som hamrades in var det motsatta. Crypto kommer alltid att stiga. Avregleringar och att institutioner går in kommer att se till det. Har du missat fantastisk uppgång så återstår mer fantastisk uppgång. Lite som ett väckelsemöte faktiskt.
Missade det pga möte i vår Samfällighet. Annars hade jag gått.
Reagerade oxå på inbjudan att det skulle vara på Grand Hotell, (Vinterträdgården om jag inte minns fel). Annars burkar det vara ute i Frihamnen el på PB-företagets HK. De 2 sistnämnda är ju minst sagt lite påvrare lokaler än Vinterträdgården
Jag kom på mig själv flera gången med att tänka på hur de som sålde tulpanlökar på 1600-talet måste ha gått på om deras förträfflighet + Det gamla talesättet “Låter det för bra för att vara sant så är det nog så”
Nu är det ju förstås en heeeeeeelt annan sak med crypo men iaf.
Var där själv. Reagerade också på valet av lokal, vill skapa trygghet och går rakt i Grand Fällan. Men bra presentation och jag lärde mig en hel del. Tyckte bubblet var gott men snittarna under Nordnet standard. Allt byggde på att man inte var för sent ute och säkert. Sen fullt med Cheerypickade bevis. Men visst var sliden över Ciscos utveckling från 2000 intressant. Samt vad händer om de som är skeptiska idag börjar handla? Jag doppade tån med en mindre del i deras ETF. Ska nog månadsspara mig in i den och troligen hoppar jag ur för tidigt som vanligt. Notera också att de styrde upp så man bara fick äta när det var rött ljus i lokalen ett sätt att undvika tidigare problem?
Så är det nog. Så länge som T är vid makten och instutionerna “tvingas” in så kommer det nog fortsätta att gå upp. Har ändå svårt att lyckas klassa det som något annat än en bubbla. Kanske en bubbla som håller för evigt?