Nyheter om Bitcoin. Sammanslagen tråd

Jag ser på det glaset som halvfullt. Trump är värdelös på nästan allt. När det gäller crypto har han lyssnat på sönerna och gjort rätt för en gångs skull. Men jag skulle aldrig rösta på honom, för mycket som är fel där.

1 gillning

Ett av få policy-områden där jag skulle önska att Sverige tog efter den orange marodören.

3 gillningar

USA erkänner nu Bitcoin som en reservtillgång för statskassan.

4 gillningar

600-700%. Är 100% investerad i bitcoin sedan 2020 och köpte för första gången 2017.

4 gillningar

OK. Nu snackar vi Rika tillsammans :wink:
Vad tror du om ett år? Jag tror +200%.

Trump är ändå skön på något konstigt sätt? Han är lite som mig när jag är packad. Han bara kör, det finns inga spärrar :smile:

1 gillning

25% (80%BTC 20%ETH)

Känns som 10-15% är lagomt.

1 gillning

Vågar inte gissa vad priset kan ligga på om ett år. Vi får väl se om denna gång till slut blir ”different” när fler institutioner, företag, banker och större intresse för bitcoin hos gemene man leder till att det inte blir en lång björnmarknad med 70%+ nedgång från toppen och istället långsamt uppåt. Eller om det är exakt som förut, 150-200k prisrus och sen ner mot 70k igen innan det är dags igen.

Planerar inte sälja bitcoin i närtid utan månadssparar kontinuerligt och säljer av när pengarna behövs. Priset i närtid spelar därför ingen roll för mig. Trejdar ej.

1 gillning

Krigsrubrik: Bitcoin tappar 7%

:smile:

Bitcoin drops 7% – But analysts still expect a rebound, not a crash

Analysts believe Fed liquidity patterns could push BTC higher beyond the current market cycle top calls.

Inga nyheter om detta från Rickard Nordin (C)?

2 gillningar

Väldigt tyst här i tråden, trots relativt stora rörelser i krypto senaste dagarna. Jag såg nyss en video (nedan, tack för tipset @ERM). Den insinuerar marknadsmanipulation i storleksordningen 190 miljoner USD i samband med nedgången i fredags. Jag vet inte hur trovärdig videon eller presentatören är. Jag har dålig koll på kryptomarknaden. Jag har mest handlat lite BTC senaste året via certifiktat och mini futures på Avanza.

Det jag undrar är om det finns möjlighet att se korta positioner i t.ex. BTC, ETH osv. på det sätt som visas i videon? Är det öppna data som allmänheten kan komma åt, så länge man har kunskapen, eller krävs det någon form av inside information från någon av kryptobörserna för att kunna komma åt denna typ av data?

Tillägg: Jag fick svar på min undran här. Tack @VikingJon!

Nya rykten, störst och först i EU? Jag har ingen koll längre på vad som är sjösatt och vad som inte är sjösatt :sweat_smile:.

SCOOP: Amundi joins the crypto ETF race.

Europe’s leading asset manager is preparing to launch its first bitcoin-indexed products (ETPs).

The products are expected to launch in early 2026.

2 gillningar

Även rätt stort att Morgan Stanley öppnar upp för investeringar i krypto

jaha jaja, en efter en så kommer de..

Gillar meningen “allow their clients“:joy:

Japp. Citibank 2026.

De bara ramlar in nu. U.S. Bancorp nästa bank att anamma Bitcoin

1 gillning

USA’s strategiska bitcoinreserv (bitcoin wallet) ökar med +127.000 BTC till 324780 BTC.

Är trist att se att det börjar bli mainstream.

Frågan är, kommer Safello vara först som svensk/nordisk kryptobank?

1 gillning

Binance-grundaren benådas:

https://omni.se/trump-benadar-kryptoborsen-binance-grundare/a/8q3R7Q

1 gillning

Bitcoins användning som betalningsmedel växer explosionsartat