Nytt pyramidupplägg på Tiktok. Varna era barn!

Låter precis som de här gänget. De har precis haft en stor konferens i tyskland med alla säljare. Skillnaden är att de marknadsför sig främst till unga, genom at rekrytera unga tjejer som ska använda sina sociala medier för att sälja skiten, vilket också ger känslan av att vara en influencer.

Som du säger är själva MLM-upplägget lagligt. jag är rätt säker på att lagbrott begås i det här företaget, men jag vet inte vad, pga att jag kan lagen för dåligt. Moderföretagets chef har dömts för bedrägeri i USA tidigare, bland annat.

1 gillning

I min värld är det enda sättet att utbilda barnen. Titta på de här videorna med barnen, låt dem ställa frågor och förklara orimligheten.

Det jag hade försökt få dem att göra, är att förklara varifrån räntan kommer. Alltså de 2%. Kan man inte förklara det så är det en mycket god idé att undvika det hela. Gärna med räkneexempel.

7 gillningar

Yes! Dom hade även ett event i Sthlm.

https://gcmesweden-events.squarespace.com/

Den här var värre :smiley:

Jag kan inte låta bli att garva åt hur “Forexmarknaden” lanseras som ett begrepp. :joy:

Och två procent av mina pengar blir 7 miljoner dollar och det är dubbelt så mycket i svenska pengar…

Tycker ändå det verkar vettigt. Man investerar allt man har genom att föra över sina pengar till tonårstjejerna i småbyarna som är superexperter på Forexmarknaden som är ett välanvänt begrepp.

Efter att tonårsmamman får pengarna på sitt konto så får man chans till flera automationer, skulle själv valt premium över select just för att man får 6 000 automationer då.

Tänk själv, vi som inte kan Forexmarknaden bör ju lyssna på dessa tonårsmammorna i småbyarna som har full koll, ser inga tveksamheter alls.

Ifall det är minst 2% ökning varje dag kan man få “fett med cash” ju.

Kommer ihåg tiden när jag själv bodde i en håla, det var fullt av dessa människor, vill inte kalla de något speciellt namn men skrattar mest åt hela situationen, tänk att de här tjejerna säkert har 5-10 barn redan som de tar hand om.

Haha :smiley: Det kan inte jag tacka nej till! Jag kan FÅ 430 000, om jag investerar 2500, och skall investera 2% varje dag? Hur gör jag ? :frowning:

Läser kommentarerna till videon och undrar om man inte skall skapa ett konto och bli lite scammad, i utbildningssyfte…

Ser ut som om det mest är kids som ser genom det hela ändå.

1 gillning

Låter spännande tycker jag :smiley: vi kan säkert skramla ihop lite pengar till det!

Fast det är ju inte så mycket om man tjänar 7.5M USD på två år (!). Det är ju nästan dubbelt så mycket i SEK( !!!) Bara att SMS:a låna och slå till på Elite-nivån direkt, du kan ju betala tillbaka med avkastningen några månader senare,

Detta måste ju gå att polisanmäla som bedrägeri, vem som bedrar framgår ju tydligt av diverse videos här uppe.

Går att polisanmäla online, så slipper man fastna i en telefonkö! :raised_hands:

Suck, denna typ av skit kommer och går hela tiden märker jag. För typ 10 år sedan eller nåt sånt så var det “Vemma” som gällde… Flera kompisar hoppade på detta och la tusentals kronor varje månad och tjänade inte ett öre. Samlades på stora väckelsemöten också.

MEN… om man börjar med 100 USD och ökar sin insättning med 2% per dag!
Dag1: Sätter in 100 USD
Dag2: Sätter in 102 USD
o.s.v.
Dag365: Sätter man in 135.040 USD
Då är man onekligen rätt rik efter bara ett års sparande. :crazy_face: :rofl: :joy: Utmaningen blir att klara av att göra det uthålligt och utan att nalla på sparpengarna man redan satt in. :wink:

2 gillningar

Nära men inte riktigt samma sak. Nu sitter unga människor ensamma hemma och drömmande på sina rum, scrollar och ser andra i avundsjuka som lever falska liv.
Man får veta att man inte är ensam, och att det kostar en liten slant att nå det här vackra livet med “total frihet”.
Det går dessutom extremt mycket fortare när du börjar förlora pengar.

Ojdå, nu hände något?

4 gillningar

Bra anmält allihopa

Åh, vemma försökte en kurskompis få in mig i.

Idag hade jag nog sagt att det var ett bedrägeri rätt ut, men var för snäll förr i tiden.

4 gillningar

Det kan vara snällare att vara rak och hård ibland :stuck_out_tongue: Men inte alltid roligt att förstöra vänskap över pyramidspel…

Jag har iaf sagt mitt kring olika förhoppningsbolag som polarna har pitchat till och från!

1 gillning

Alltså. Ska man investera 2% av sina pengar varje dag?
Så har man 50 000 kr så är det 1000 kr om dagen? Då är pengarna borta rätt snabbt tbh.

Undra hur det gick för din kompis? :joy: