Jobbar inom IT och har barn, så det gick nog rätt ok. Men vi var aldrig nära, det där är bokstavligen den enda meddelandekonversation vi har haft, utöver festkonversationer. @MattiasA90
Jo precis. Minns jag var osäker på vad det var. Gav en dålig smak i munnen hela konceptet, förstod inte där och då vad det var för att va ärlig.
Jag visste inget på den tiden haha ![]()
Den som vill göra en insats får gärna vå in och anmäla den här tjejen. Hon verkar vara en nyckelspelare bland bluffarna i Sverige, och hennes konto bryter mot Tiktoks regler då de inte tillåter mlm-försäljning på sin plattform.
Fyller på med dessa två
Tyvärr försvinner bevisen för vad dom håller på med?
Just det här tas upp nu i radionyheterna!
Tänk att man helt missat det här med FOREXMARKNADEN alltså. ![]()
Tror jag ska svänga förbi lokala Forex och Trade:a lite idag på lunchen, verkar lukrativt! ![]()
Någa kollegor sysslande med CFX ett tag. Cash FX. Uppenbar bluff. De lovade också runt 2% avkastning per dag. Eller om det var per vecka, väldigt hög avkastning iaf.
Jag minns att jag försökte förklara risken med MLM för dem då. Tydligen får de inte ut sina pengar nu. Artikel
Det är många som försöker tjäna fulpengar på ingenting.
Precis som bankerna idag. Snacka om pyramidspel där ingen reagerar ens här då många jagar pengar.
Likställer du bankerna med MLM eller Ponzi? Det är väl ändå lite magstarkt?
Jag tycker det här är svårt att fatta och det lär gå att slå hål på min inställning…men att skapa pengar/skulder nästan ur ingenting så att någon kan köpa en befintlig fastighet till ännu högre pris och sedan plocka ränta på lånet är kanske lite åt det hållet?
Bankerna har tillgångar som säkerhet. Visst - det är svårt att värdera tillgångar helt korrekt, men du lär inte få ett bolån om du inte har ett boende som säkerhet. Eller ett jobb så du kan betala för dig. Det är skillnaden.
Även om de lånar ut mer än de har i valvet så att säga, så representeras lånen av underliggande tillgångar. Det är iaf tanken. Och när något inte stämmer så ställs låntagaren till svars. Eller revisor, vd och ägare om det är ett företag som misskötts.
Ja jo. Jag tänker samtidigt att värdet på bolånets säkerhet/pant är beroende av hur stor den beviljade lånestocken är och hur mycket låntagarna då kan buda. Lite luftslott, eller åtminstone självuppfyllande omvänt moment 22
Kan ha fel
Vissa verkar försvinna från Tiktok nu tror jag? Lyckas inte komma in på länkarna.
Detta är gruppen dom använder sig av.
Bara bra att de försvinner!
Tack för varningen men som förälder bör man vara:
- Noga med att minska barnens exponering för sociala medier generellt (det leder till depression ffa för tjejer)
- Inte alls låta sina barn använda en social medieapplikation som ägs och styrs av CCP. Det verkar mycket oansvarigt.
Sant! “Problemet” är att dessa skapare vänder sig till unga, men som fortfarande är 18+. Där har ju vissa slappa föräldrar släppt taget helt, och swishar säkert gärna ett par tusenlappar här och där utan att fråga.
Bara att hon kör med dubbla utropstecken får språkpolisen att kräka lite i munnen. ![]()
Undrar om någon har testat att ringa hennes föräldrar? ![]()