Ojfan vad dĂ„ligt 😂

SÄg detta. Kaj Linna och Ojfan lockar pensionÀrer med krypto

Kan killen ha slösat bort alla 18 Mille eller Àr han bara girig? Utsatt för hot om han inte gÄr med pÄ att vara front? Eller vet han bara inte bÀttre?

Sedan undrar jag vem gÄr in pÄ sen enkla sidan ojfan.com och bestÀmmer sig för att fylla i sina kontaktuppgifter.

3 gillningar

Klart man blir oskyldigt dömd om man Àr sÄ tvivelaktig som den pojken

Litar du pÄ vad de sÀger?
– Litar och litar, det vet jag vĂ€l inte. Min första tanke var att Kaj Linna ville vara generös och ge tillbaka lite av skadestĂ„ndet.

FullvÀrdig medlem i godtrognas riksförbund? :grinning_face_with_smiling_eyes:

“Jag ville investera lite pengar och letade efter olika alternativ. De flesta sajter krĂ€ver att man gĂ„r in med rĂ€tt stora summor, men hĂ€r behövdes bara 200 kronor och det har jag rĂ„d att bli av med.”

Det hĂ€r Ă€r ju sorgligt. Hur lyckas man ens hitta “ojfan” och inte Avanza, Lysa, RT, vad som helst? Och var hittar man sajter som krĂ€ver stora summor? Dyrare scams bara?

1 gillning

Verkar vara denna fonden och denna kryptovalutan.

Är sjĂ€lv inte sĂ„ haj pĂ„ krypto, men en kompis skriver

1 gillning

Jo, man undrar. Det krÀvs nog att man har vÀldigt lite livserfarenhet tror jag. Att man typ levt hela livet i lilla samhÀllet, pendlat mellan hem, Konsum och jobb och ganska nyligen hittat in pÄ internet.

Det plus att man kanske Àr i en desperat ekonomisk situation sÄ man kÀnner att det kan inte bli vÀrre sÄ jag tar chansen

Aftonblaskan drog igÄng med ett antal artiklar. Ska intressant att se vart det hela tar vÀgen.

Nu Àr den nedlagd

Borde myndigheter undersöka nÀrmare och inte bara lÄta det glida ivÀg.

1 gillning