Kan killen ha slösat bort alla 18 Mille eller Àr han bara girig? Utsatt för hot om han inte gÄr med pÄ att vara front? Eller vet han bara inte bÀttre?
Sedan undrar jag vem gÄr in pÄ sen enkla sidan ojfan.com och bestÀmmer sig för att fylla i sina kontaktuppgifter.
Litar du pÄ vad de sÀger?
â Litar och litar, det vet jag vĂ€l inte. Min första tanke var att Kaj Linna ville vara generös och ge tillbaka lite av skadestĂ„ndet.
âJag ville investera lite pengar och letade efter olika alternativ. De flesta sajter krĂ€ver att man gĂ„r in med rĂ€tt stora summor, men hĂ€r behövdes bara 200 kronor och det har jag rĂ„d att bli av med.â
Det hĂ€r Ă€r ju sorgligt. Hur lyckas man ens hitta âojfanâ och inte Avanza, Lysa, RT, vad som helst? Och var hittar man sajter som krĂ€ver stora summor? Dyrare scams bara?
Jo, man undrar. Det krÀvs nog att man har vÀldigt lite livserfarenhet tror jag. Att man typ levt hela livet i lilla samhÀllet, pendlat mellan hem, Konsum och jobb och ganska nyligen hittat in pÄ internet.
Det plus att man kanske Ă€r i en desperat ekonomisk situation sĂ„ man kĂ€nner att det kan inte bli vĂ€rre sĂ„ jag tar chansenâŠ
Aftonblaskan drog igÄng med ett antal artiklar. Ska intressant att se vart det hela tar vÀgen.