Ombalansera LF tillväxtmarknad index?

Hej forumet!

Under 6 mån nu har LF tillväxtmarknad index legat minus (nu -4.45%), jag har 10% av portföljen där och 90% i LF global index vilket går betydligt bättre (+4,19%). Är det en dum idé att sälja nu och flytta till LF global index så att jag har allt där?

Tacksam för feedback!

Det beror ju på om du vill ha tillväxtmarknader i portföljen eller inte? Om du vill ha tillväxtmarknader så verkar det ju dumt att byta bort tänker jag.

Du bör inte grunda det beslutet på historisk avkastning och dessutom på bara 6 mån vilket är superkort tid.

Du bör snarare grunda beslutet på om du vill äga hela marknaden eller inte.

Lycka till :slight_smile:

3 gillningar

Ja du, jag är inte riktigt säker på vad jag vill förutom att jag vill sprida risken så mycket som möjligt :slight_smile: Ser att avgiften är högre på LF tillväxtmarknad också vilket är en av anledningarna att jag funderar över poängen med att behålla.

Tack!

1 gillning

Då får du ju en bredare portfölj om du inkluderar tillväxtmarknaderna :slight_smile:

Angående avgiften så påverkar det inte s mycket eftersom d bara hade 10% i den fonden. Om du har Avanza så kan man byta till Avanza emerging markets som är lite billigare. Den kostar 0,29% har jag för mig.

4 gillningar