Omröstning: Tillägnad tid till arbete

Jag är nyfiken på att se hur mycket tid som man på forumet lägger på sitt jobb! :slight_smile:

Hur många timmar per dag tillbringar du på ditt jobb inklusive raster? (Ej medräknat pendling)

• Mindre än 5 timmar (inkl rast)
  • 5-6 timmar (inkl rast)
  • 6-7 timmar (inkl rast)
  • 8 timmar (inkl rast)
  • 9 timmar (inkl rast)
  • 9-10 timmar (inkl rast)
  • 10-11 timmar (inkl rast)
  • 11-12 timmar (inkl rast)
  • 12-13 timmar (inkl rast)
  • Mer än 13 timmar (inkl rast)

0 röster

Hur många procent arbetar du i snitt?

• Arbetar inte
  • 0-40%
  • 40-60%
  • 60-70%
  • 70-80%
  • 80-90%
  • 90-100%
  • 100-110%
  • 110-130%
  • 130-150%
  • Över 150%

0 röster

Hur många dagar på en 7-dagarsvecka arbetar du i snitt?

• 1-2 dagar
  • 3 dagar
  • 4 dagar
  • 5 dagar
  • 6 dagar
  • 7 dagar

0 röster

Jag valde 9h inklusive rast.

Antar att det betyder att jag kommer till jobbet kl 7, tar en timmes lunch, åker hem kl 16?

1 gillning

Hmm jag jobbar väldigt olika från vecka men förra året så samlade jag på mig 200h övertid och använde 1 veckas semester totalt.
Brukar åka in till jobbet 6 dagar i veckan men jobbar ett kortare pass på lördagen :slight_smile:
Trivs ganska bra med detta upplägg :slight_smile:

1 gillning
  • Schemalagd arbetstid 9h12min per dag (i verkligheten blir det oftast runt 9,5-10h per dag för mig)
  • Schemalagd 4 dagar i veckan Mån-Tor. Väldigt sällan jag jobbar fler dagar än så.
  • Detta är min heltidstjänst.
2 gillningar

Jobbar inte sen några år tillbaks, men har jobbat klart mycke förr… När vi hade familjerföretag så slutade jag räkna övertid när man kom upp över 800 timmar… Senare när jag hade egen firma å hade grabben varannan vecka så vart den veckan han va hos mig så vart de 35-40 timmar, å den barnlediga veckan vart de mellan 80-100 timmar beroende på hur mycke de va å göra… Man kunde jobba så mycke tackvare en mer normal vecka när man hade honom…

1 gillning

Känns udda att mitt alternativ (8,5h) inte finns så valde att inte svara.

Eller ska man tolka 8 timmar som 7-8 timmar och 9 timmar som 8-9 timmar?

2 gillningar

Ja, det var lite otydligt… skulle kanske haft med ett alternativ för mellan 8-9h