Det går alltid att titta på hans bolag, och de går inte speciellt bra.
Han har flera gånger fått kritik för att det är skit han säljer via sin dropshipping.
Ingen person att se upp till.
Det går alltid att titta på hans bolag, och de går inte speciellt bra.
Han har flera gånger fått kritik för att det är skit han säljer via sin dropshipping.
Ingen person att se upp till.
De flesta som säljer kurser och hjälp brukar tyvärr dra in mer pengar på kurser och coaching än de får från sina företag. Varför lägger de inte mer tid på sina “riktiga” företag istället annars.
Jag blir nästan orolig när jag läser. Om det fanns enkla, lätta genvägar till rikedom så skulle vi alla ta dem… Var rädd om dig!
Dropshipping är som sagt något de flesta förlorar pengar på. De som säger sig tjäna pengar på det tjänar som sagt främst pengar på kurser och liknande, inte dropshipping.
Det finns en kille som hade samma dröm som dig som du bör kolla upp, Pieter Levels. Han har startat fem företag om året med olika affärsidéer i tolv år i sträck. En liten del av dem har lyckats, men det har gjort honom rik.
Jag vet inte vad du pratar om men i all vänlighet så borde du läsa/lyssna på avsnitt 99.
må väl!
Bästa är väl att bara testa! Shopify, domän och suppliers kan man få nästintill gratis. Finns även hemsidor som skapar din hemsida åt dig gratis.
Sen är det bara att betala för reklam för en intressant produkt med låg budget dag 1. Ändra parametrarna i reklamen som behövs förbättra och öka budget dag 2. Fortsätt till dag 7 och om det fortfarande inte funkar bra så kanske produkten inte lockar tillräckligt.
De flesta kunder du får skulle säkert komma från USA så hitta lokala suppliers så du får bättre marginal pga Trumps nya tullar.
Om du dock har mycket tid och startkapital är swingtrading bättre (min åsikt) om du kan ha känslorna i schack och inte stressar.
Lycka till ![]()
Det verkar vara många som är skeptiska mot just dropshipping, det många inte tänker på är att tex cdon, amazon, etsy, zalando och många fler är droppshipping anknutna.
Jag själv ger detcen chans och har provat beställa från mig själv haha. Sen kollar jag recenssioner mm så det är produkter som ÄR bra enligt användare.
Jag tror dock inte det är en quick fix utan jag försöker bygga upp varumärket. Och ja, annonsering är helt galet dyrt men jag har fått hjälp med organisk marknadsföring via sociala medier av en som ville träna. Jag är med i ett par företagsgrupper men då jag även jobbar så får jag vara berädd på attdet kommer ta tid.
Jag tror de flesta är medvetna om att det finns dropshipping på dessa platser eftersom det är marknadsplatser.
Hur ser du till att de följer EU-lagstiftning och inte innehåller gifter som mycket billiga no brand-saker från Kina gör?
Men finns det någon riktlinje om var jag bör börja. Jag är total nybörjare. Vilken skillnad är det att köpa aktier från ett isk-kontot och det andra kontot du talar om. Om jag köper en aktie eller aktier i ett bolag jag tror kommer bli mycket mer värt om 1 månad. Ska man inte bara ha koll på vilka företag man tror kommer gå i vinst?
Vilken annan kunskap behövs egentligen. Just med aktier har jag läst väldigt lite och är total nybörjare på.
Då kanske den killen jag tog som exempel är en av de få som lyckats eller så ljuger han. Men har har inte jättemånga visningar på Youtube så då måste det nog vara kurser han tjänar pengar på ?
Tack för tipset! Kan du hänvisa mig till någon bra nybörjarvideo som tar upp swingtrading.![]()
Kan nästan garantera att han helt enkelt ljuger eller åtminstone förvränger sanningen på väldigt missvisande sätt genom att räkna in sina kurser eller andra liknande inkomstkällor.
Många som har tjänat bra med pengar på dropshipping började tidigt. Nu gör alla detta och det är väldigt svårt att synas så räkna med att behöva lägga en hel del på marknadsföring. Kom ihåg att de som provat och inte lyckats i långt mindre grad annonserar detta på internet och sociala medier än de som har lyckats eller tjänar pengar på att sälja kurser eller medlemsskap.
Att köpa och sälja aktier kan ge stora pengar men majoriteten som ger sig på daytrading förlorar allt. Som sagts tidigare - om det var enkelt och garanterat skulle alla göra det, inklusive stora institutioner som har oändliga resurser.
Om du vill starta något, gör det vid sidan om jobbet med pengar du har råd att förlora.
Om du startar en aktiedepå (där man köper säljer aktier) utan att öppna isk-konto så är det 30% skatt på varje vinst du gör.
Om du köper/säljer från isk-konto så är skatten istället 1%/år av summan du har på kontot, oavsett om du har köpt aktier eller ej. Det är dessutom helt skattefritt upp till 150.000kr just nu, och 300.000kr nästa år.
Jag tycker att det låter bättre än 30% vinstskatt även om det kan ändras om vi byter regering.
Sen om du börjar med swingtrading innan du ens vet vad ett isk-konto är, så kan jag garantera dig att det blir en dyrköpt läxa att ge sig på det.
Du behöver oxå ta in att 75% av alla som håller på, faktiskt förlorar pengar istället för att tjäna pengar. Det inkluderar många av ”proffsen” oxå, inklusive killen du sett på YouTube.
Så 75% av de som startar med swingtrading förlorar pengar på det, även proffsen. Då är det inte för att proffsen är oinsatta. Då ställer jag mig frågan om jag missat något annat sätt jag kan tjäna pengar online som inte bara är något kundtjänstjobb eller så. Affiliate marketing och egen produkt om man hittar eller skapar en som säljer bra är vägen att gå. Jag vet även att onlinekurser kan ge pengar men kommer inte på så många andra sätt.
Vad kan vara värt att starta med då. Några förslag? ![]()
Haha tack för varningen. Jag är villig att arbeta hårt dock, bara det är något som är värt att arbeta för.
Tack, men vad är/menar du med avsnitt 99?