Kan kanske inte ge de bästa tipsen men jag kan säga att den perioden jag försökte mej på daytrading var den period jag förlorade pengar och även den period som jag var minst närvarande i mitt liv. Det enda som rörde sig i huvudet var kurs upp och ner.
På senare år har jag sett ett föredrag med en som jobbat på JP morgan och som menar att det inte funkar med daytrading idag pga att de störst volymerna görs av tradingrobotar. De tar beslut på en grisblink och en människa har inte en chans att hänga med. Vad robotarna inte kan göra är att se helheten på längre sikt (3-5 månader, vilket ändå är kort sikt för mej nu). Vet inte hur mycket av detta som är sant men daytrading är inget är mej iaf.
Så mycket mer intressant att läsa om trender, bolag, värden, marknaden, psykologi o.s.v. Men det kanske bara är för att jag är mindre dålig på det XD
Med det sagt så pysslar ett av nyhetsbreven jag prenumererar på med teknisk analys, men jag brukar bortse från den delen. Om jag bedömer ett bolag som intressant så köper jag det -oavsett om det bryter trendlinjer hit och dit eller inte. En dag kanske jag vaknar upp och fnyser åt att jag varit ignorant. Då får det bli så.
Thesilverchartist är nyhetsbrevet och det handlar om bolag i silver- guld och uranindustrin. Det finns en gratisvariant och en premiumvariant. Han publicerar en hel del på twitter och grejar med swingtrading av de bolag som valts ut med fundamental analys.
Här ett avsnitt där han intervjuas av Jake D. Det finns fler intervjuer med honom på den kanalen. Som tips kan jag nämna att silver, guld och uran är extremt volatila marknader så jag antar att de passar bra för swingtrading.