Slänger in en onoterad igen tario dom kör ett försök genom founded by me att fixa en plattform med köp och sälj för onoterade bolag. Tycker den maknaden och handeln skuĺle ju vara intressant men varför har då inte avanza eller nordnet redan fixat denna plattform ? Är de bara bluff och ajjabajja eller finns det en marknad för dom?
Väldigt glad att jag lyssnat på bloggen #rikatillsammans och inte löder in miljoner direkt men tyckte de lätt intressant…#intresserad men försiktig
Min spontana tanke är ju att Pepins finns ju redan och det ägs och drivs av seriösa aktörer med gott renommé.
De har ju redan en marknadsplats också:
https://www.pepins.com/market/listing
Så jag ser värdet av Tario som ganska begränsat efter en snabb blick på deras Fundedbyme-sida.
Tack för snabb granskning då blir jag lite försiktigare…helt seriöst skulle jag vilja att du drog en snabb check genom min portfölj…så jag kan känna mig lite lugnare är helt osäker hur allt är ballanserat och hur jag ska tänka.
Ja, lägg gärna ut så kan vi kolla tillsammans.
Ni pratar ju alltid om 4 hinkar och hur man är balanserad i 4 hinkar jag skulle värkligen villa ha din åsikt hur jag är ballanerd i mitt sparrande i ditt tänk ! Jag försöker tänka i dinna 4 hinkar men de blir lite trixet endå
Först och främst grattis till en fin ekonomisk situation. Det första jag skulle fråga är:
- Vad är motiveringen till respektive bolag i portföljen? Dvs. varför har du valt just dessa bolag av alla de 40 000+ aktier som går att köpa i världen?
Nästa fråga är:
- Var är målet med ditt sparande?
Sedan skulle jag faktiskt även fundera på att ta ett möte med en eller flera finansiella rådgivare då det rör sig ome n del pengar (jag blurrade ut bilderna).
Hälsningar,
Jan
Jag ville ju bara att du skulle kolla av att man ligger korrekt ?
13 i fastighet
I korthet så skulle jag säga att du ligger i väldigt hög risk i både ränte- och aktiedelen. Jag undviker t.ex. direktinvesteringar i aktier. Hade jag ärvt portföljen ovan så skulle jag gjort jättestora förändringar. Men det kommer ju från min syn på investeringsfilosofi och risk.
Men om man tar i tanke att jag har fastiget 12 mil akiter 5 fond 5 obligation 10 följer de inte lite 4 hinken?
Lyssnar alltid på er / mest din sambo hon e klok & rolig och smart värkar hon va…ja du e sjukt duktig och inspererande också;-) tack
Jo, fast du tar en enorm bolagsrisk. Bolagsrisken försvinner först vid ca 20 - 30 bolag. Samma sak på obligationssidan.
Då ska man inte räkna in lek hinken i det misstänker jag 20-30 bolag.