När ska avgiften sänkas?
Har provat OPTI, får hela tiden olika rabatter och kampanjer så snittavgiften är betydligt lägre än listpriset.
Irriterande mig mest på att uttagen kom i delar. Vet inte hur andra robotar fungerar men tog jag ut 1000kr kom 214kr onsdag, 598kr torsdag, 122kr fredag sedan 66kr efter helgen.
Vet ej säkert men kanske kan det bero på att Opti handlar med helt vanliga fonder i stor utsträckning och det tar olika lång tid vid försäljning av andelar av dessa fonder?
Problemet är lite att ingen vill ställa upp.
Hade en diskussion med Sveriges Radio P1 att vara med i ett program och diskutera aktiv / passiv med Alecta, de drog sig ut. Sedan försökte de få dit AMF, drog sig ut och så vidare.
Diskussionen har varit uppe på Twitter, här på forumet, men jag upplever fortfarande att få vill vara på andra sidan där jag argumenterar evidensbaserat enligt forskningen.
Rätt bra kvitto att man är rätt på det! Stora tunga gossar/töser drar sig för att möta influencern. David - Golat på WO Bara synd att bara vi här vet om det.
Kanske P1 skulle skicka ut en utmaning till aktiva förvaltare. ”Vem vågar möta Jan?”
Nu vill alla veta!
Vem var det som blev arg när du argumenterade för forskningen? Nicklas eller Alex ?
Var kan vi hitta intervjun?
Tror syftningen var på Alecta, vilket gör deras fadäser ännu roligare
Ingen av dem faktiskt, en författare som skrivit böcker på temat aktiesparare. Var på en debatt hos Aktiespararna…
Kommer nästa söndag, den 14 maj som avsnitt 303 och 304. Blir två avsnitt med @Jonas-Opti.
Aha trodde faktiskt det va nån av dom men Marcus Hernhag it is
nä jag ska sluta killgissa men tack för svaret
Nej, inte Marcus.