Oraklet i Teddington

Hej!

Läste i Aftonbladet om Oraklet i Teddington. Vågar man ligga kvar i indexfonder eller ska man kasta sig in i räntor eller fasträntekonto.

Jag har en stabil båt. Läs Lysa och Indexfonder men om det är en rejäl bubbla som 2008 vart 18:e år så kanske man borde lassa över en bit av sitt sparande?

Hur tänker Ni?

3 gillningar

Jag tänker fortsatt:
“Time in market, beats timing the market”.

Känns det jobbigt så har man:

• Antingen för hög riskexponering
  • Ovana att logga in och kolla depån för ofta
  • Orimliga förväntningar på utveckling
  • Stort självförtroende på egen förmåga att Time:a
10 gillningar

Jag tänker att man inte skall ta investeringsbeslut baserat på orakel som publiceras i Aftonbladet.

21 gillningar

Tack, nu har jag signaturmelodin till Chuggington i huvudet.

4 gillningar

Att jag hellre tagit investeringsbeslut från björnen Paddington än Aftonbladets ”expert” för dagen.

8 gillningar

All in i te och marmelad!

5 gillningar

Teddibjörnen Paddington

Räntor förespråkade han

Han var min allra sämsta vän

När vi tajmade markna’n

13 gillningar

Det går alltid att hitta någon som har förutspått både det ena och det andra. De har tyvärr inte mer rätt än någon annan som gissar. De råkade bara ha rätt och någon tidning har snappat upp det.

1 gillning

Helt klart klokare än vissas investeringsstrategier. :face_savoring_food::teapot::honey_pot:

Glöm inte att diversifiera bara, även bröd är kloka tillgångar. :blush:

1 gillning

Rättning: scones :united_kingdom: :sweat_smile::+1:

2 gillningar

Fast Paddington har alltid ljust smörgåsbröd i hatten. Om man ska vara nördig i sitt diversifierande. :wink:

3 gillningar

I mitt 70-taliga brädspel tror jag det är marmeladburkar, namnlappar, hattar och scones man samlar på… men jag kan minnas fel. :rofl::+1:

3 gillningar