Överföra pengar från Swedbank till Lunar

Hej!

Jag har skapat ett konto på Lunar i syfte att använda som sparkonto. För nuvarande använder jag Swedbank som huvudbank, vilket har gett mig ett problem:

Jag önskar föra över mina pengar i SEK men när jag ska göra en utlandsöverföring i Swedbank (vilket jag antar att jag måste för att föra över till Lunar) kan jag bara välja DKK, EUR eller USD. Är det inte möjligt att ha SEK på Lunarkontot? Eller är det helt enkelt jag som gör fel när jag försöker föra över? Om jag behöver växla valuta, vad innebär det för mig?

Hej @hagnestahill

Se diskussion här
Lunar

Jag har läst den tråden men får tyvärr inte svar på min fråga där. Jag behöver ju de facto välja en annan valuta än SEK på Swedbank, och antar att pengarna då inte kommer dyka upp som SEK på Lunar? Jag tänker att någon annan kanske lyckats föra över SEK från Swedbank.

1 gillning

Man för över med Swish. Det fungerar bra.

Hej,
Det är ju inte så att jag har världsrekord att hitta saker så ursäkta en dum fråga: hur swishar man till Lunar? Hittar inga instruktioner på appen - inget nummer osv.

Om du går in på ditt konto så finns det en knapp som heter sätt in pengar.
Där har du alla alternativ som swish.

Edit:
Såg nu att swish inte är tillgängligt.

Okej tack. Där står det ingenting om Swish för mig, får hoppas det kommer tillbaka snart då.