Jag funderar på vilket sparalternativ som är mest lämpligt om jag medvetet vill skapa en home bias men helst undvika fastighetssektorn och problematiken där. Investmentbolag (utom Fastator och möjligen Lundbergs) är väl det enklaste alternativet tänker jag. Finns det några andra vettiga alternativ? Jag tänker nu på en kombination av sektorsspecifika fonder eller andra varianter.
Att köpa sådant som ”dras ned med” utan att i sig självt ha de problem som är upphov till nedgången uppfattar jag som en rimlig strategi allmänt.