Patreon - kan jag välja en annan summa än 7 USD

Jag uppfattade i senaste avsnittet att man kunde stödja Bolmessons med valfri summa via Patreon, både en och sju dollar nämndes. Stämmer det verkligen, min Patreon vägrar summor under sju dollar.
En dollar i månaden tycker jag är en helt rimlig stödsumma som jag villigt delar till flera nätskapare. Sju dollar och dessutom till en sparpodd känns sådär, stora mervärden eller ej.
Jag gissar att antalet Patroner skulle stiga avsevärt med än lägre instegströskel.

Håller med.

En avskalad modell för $1 där man inte får tillgång till några mervärden, utan endast är passiv stödmedlem.

Men vill man ha hela paketet, fika tillsammans, börsintroduktioner osv är $7 ett fullt rimligt pris.

1 gillning

Varför ska ett högt antal Patroner vara ett mål? Kvalitet över kvantitet och 7 USD är mycket pang för pengarna om du frågar mig.

Ah. Jag ber om ursäkt. Förstått inte du föreslog en annan nivå av medlemskap där man betalar 1$ i månaden endast för att stötta bloggaren utan att ta del av allt extra som tillhör en 7$ prenumeration.

Hej

Har Jan så dåliga intäkter på den här stora bloggen rikatillsammans att han prioriterar Patreon? Vad tjänar Jan på den här stora bloggen?

Mvh.J.P

Inte helt rätt tyvärr. :slight_smile:

Det enda som är begränsat på 7 USD nivån är börstipsen. Det beror på att jag betalar per Patreon-medlem och tips som går ut. Bortsett från dessa 5-8 tips per år så får du allt även om du bara är med på 1 USD-nivån. Finns en del sådana medlemmar och det är helt ok. :+1:

Du behöver ta “Custom pledge” där du kan välja eget belopp. Tyvärr lämnar Patreon en del att önska i användarvänlighet. Kolla under deras förslag och hojta till annars så hjälper jag dig.

Förstår inte riktigt kommentaren. Det är klart att jag prioriterar Patreon-medlemmarna. Intäkterna därifrån har t.ex. gjort det möjligt med hela den här uppgraderingen som skedde nu i november OCH att jag kunde ta bort alla reklam-banners och göra kom-igång-guiden helt reklamfri.

Jag tycker att man bara som podd- eller bloggföljare får ganska mycket gratis redan. Så därför får Patreon-communityn den övriga uppmärksamheten.

Tack för ert engagemang och feedback. Tack @adde :pray:

9 gillningar

Hur får man sin Patreon badge på forumet?

Om man har samma mail på bägge ställena sker det automatiskt.
Annars får @janbolmeson svara… :slight_smile:

Jag har samma mejl. Det kanske är lite ledtid på det hela

Tog kanske 1-2 dygn för min del…

Yes, den synkar två gånger per dag. :slight_smile:

Jag lyckas inte heller ändra summa.
Det står “The minimum price for this tier is $7.00 / month”

Hur gör man?

Du skrollar längre ner.

Precis, och så väljer du “custom pledge”. :+1:

Ja fast det fanns inte att välja när man redan klickat join…
Men jag hittade det sen som synes :grinning:

Försöker ändra medlemskap från 7$ då jag redan prenumererar på aktietipsen från Niklas. Betalt årsvis i förskott men vill ändra inför nästa dragning. Blir tokig på Patreon. Hur gör jag???

Jag försöker också hitta ”customise pledge“ och ändra min nivå, då jag inte kommer kunna delta i börstips. Jag är redan patreon medlem. Kan någon posta ett screenshot kanske?
Tack på förhand.

Under “manage memberships” där ska du kunna ta “edit” och få en vy som denna: