Det som är mest skrämmande med föräldraskap är föräldrar som lägger orimligt mycket tid i forum och på sociala medier ![]()
Blir så ledsen, särkilt när det är flera barn i yngre åldrar, och som bara har sina föräldrar framför en skärm…
Det som är mest skrämmande med föräldraskap är föräldrar som lägger orimligt mycket tid i forum och på sociala medier ![]()
Blir så ledsen, särkilt när det är flera barn i yngre åldrar, och som bara har sina föräldrar framför en skärm…
Helt enig!
Därför jag missat att jag levde FIRE i 10 år!
Helt slutat bry mig om alla trender och att vara uppdaterad hela tiden. Extremt skönt.
Dock blev jag lite beroende nu i somras när jag upptäckte RT. Kändes och känns lite förbjudet att läsa och skriva här. Jag ska detoxa nu när jag börjat känna mig bra.
Reser snart iväg och då släpper jag RT. Då slipper ni mig.
Imponerande att resa med 4 kids, jag hade blivit gråhårig! Är det inte svårt att resa när det är skolplikt?
Det är kaos som alltid!
Men faktiskt är det enklare att resa än att vara hemma när det regnar non-stop 4 veckor i rad.
Vi reser på mest på lov, samt vi bor i en liten by där vi har superbra kontakt med skolan så de är flexiblare än jag har förstått att de är i storstäderna.
Denna resan gör jag själv med den yngsta som inte har skolplikt. Alla har fått minst en resa själv.
Det hände faktiskt en sak i våras som tangerade det du nämnde, ingen stroak eller så, men ändå en väckarklocka att saker kan ske fort.
Nu är allt stabilt, det varade bara någon vecka, men en kort oro med många tankar uppstod.
Nu har vi ju god marginal, vilket så klart inte alla har. Tror vi hade klarat oss på enbart den lägre av varandras inkomster om vi måste, även om en är högre än den andres.
Samtidigt är det ju också sådant som gör att man behöver leva nu och inte sen. Livet kan förändras snabbt, statistiskt kommer det dock lunka på…
Kan ju vara värt att teckna någon försäkring med engångsbelopp som är i högre intervallet under en sådan period om man vill minska risken. Alltså om arbetsförmågan skulle försvinna.
Nej, men så kan det så klart vara.
Spontant upplever jag inte att jag får sämre relation med barnen, blir ju även mer tid för mig att göra kvalitativa aktiviteter med barnen än innan. Jag jobbar inte mer än innan, men kan slippa vissa saker.
Sedan får man ju så klart göra vissa saker även om det hade varit mer praktiskt om tex hemma föräldern alltid tog alla utvecklingssamtal etc som är på dagtid.
Sådan löste man ju dock redan när våra jobba, nu fungerar det också, men stressen är lägre för man vet att en som är hemma löser det om det inte skulle passa med jobb.