Plånboken inslag om Paypal pengar ”försvinner” vid uttag

Intressant inslag kring Paypal i senaste plånboken om att hundratals kunder har förlorat sina pengar när de försöker ta ut dom från Paypal.

Även intressant att Paypal försvarar sig som ett bluffföretag genom att hänvisa till att de är baserad i Luxenburg och därför inte behöver följa svensk lag.

Kan tänka mig att detta inslag kan vara av intresse för fler än mig som använder Paypal ofta…

5 gillningar

Ojdå, jag plockar ut så snart jag når femsiffrigt i sek och jag har aldrig haft problem men tänker lyssna på plånboken (som vanligt f ö).

Men Luxemburg är ju med i EU för kattsingen!

Ja jösses! Det konsumentvägledaren beskriver med nätverk, medling, nämnder, ARN och tingsrätt i värsta fall låter helt absurt :upside_down_face:

PayPal har uppenbarligen misslyckats med att sätta över pengarna så då borde de ersätta konsumenten ur egen ficka. Allt annat är ju tokigt då de gjort fel.

Mm, använder inte Paypal och tänker definitivt inte göra det efter att ha lyssnat på detta. Hundratals ärenden som jag förstår det.

Tack för tipset :grinning::+1:

1 gillning

Det var många år sen jag använde Paypal för att föra över pengar till och från vänner i Europa. Brukar numera föra över direkt till och från deras bankkonton, tar lite längre tid, men känns smidigare.

Blev nästan svartlistat hos Paypal för många år sen när jag sålde spelvaluta/WoW-guld till mina rika online kompisar i UK. Paypal trodde jag tvättade pengar. :rofl:

Men det löste sig till slut med några foton på ID kort och räkningar. Men efter det så undviker jag Paypal så långt det går. :see_no_evil:

1 gillning

Man kan säga mycket om deras avgifter, men jag har haft Paypal i evigheter och aldrig haft problem vid uttag.

I programmet kryper det fram att merparten av gnället rör deras sopiga kundtjänst, inte överföringarna.

Jag jobbar inte på Paypal, men man måste ju ändå se att det sker miljoner transaktioner utan bekymmer. Idag fick jag fyrsiffrigt från Bulgarien. En SEPA-betalning hade väl varit framme på torsdag eller så…

1 gillning

Samtidigt brukar jag ranka bolag kring vad dom gör när något går fel och i mina öron är hänvisning till att man inte följer svensk lag riktigt illa :man_shrugging:.

2 gillningar

Helt rätt såklart. Och fallet i programmet är verkligen uselt hanterat.

Paypal är skräp, fyller inget syfte idag.

Jag tycker tvärtom att Paypal underlättar stort med kontakter utomlands. Delade senaste på en restaurangnota med Paypal, likt som vi gör i Sverige med Swish. :money_with_wings:

Test appen getsteven (eller någon annan liknande) :slight_smile:

Finns så många andra smidiga lösningar. Paypal tillhör det förgångna.

Berätta gärna mer om för- och nackdelar. Vad är haken?

En till artikel där Paypal hänvisar att de inte vill följa svensk lag och struntar i sina löften.

Uselt skött av Paypal. Jag har också mycket skit att säga om dem, men jag har alltid fått mina pengar och även utnyttjat nämnt köparskydd.

Extra kass att de verkar se Europa som ett land. Typiskt jänkare…