Sorry där, blev otydligt. Det jag mena var att allt ska naturligtvis vara på hans namn men jag ska kika om jag kan se hans konto från mitt konto som ”konton med dispositionsrätt” vilket jag tvivlar att de har den möjligheten.
Jag har ju som sagt varit Godman för han i snart 3 år och jag älskar att finnas där för han och göra de bästa för han men samtidigt så vet jag innebörden att göra allt by the book för att jag vet att överförmyndaren är väldigt sträng på den punkten.
Jag är väldigt tacksam att ni allihopa på tråden hjälpt med tankar och idéer och jag uppskattar det verkligen, cred till er. Snacka om ett grymt forum @janbolmeson visste att det var rätt ställe att lära sig och förstå nya perspektiv på sparande.
Nu när jag kommit såhär långt så har vi i familjen diskuterat och kommit överens om 100% aktier och vi kanske eventuellt köper in oss i omgångar istället för allt på en gång. Ska även prata med Avanza om kontona så att de blir rätt. Dock så är bara portföljerna kvar, om jag tolkat er rätt vänner så ansåg ni att portfölj 2 va okej men att även portfölj 1 funkar för förenkling. Eller så trattar man ner det ordentligt och ist kör max 4 fonder för som jag nämnde tidigare så kommer jag bara ombalansera 1 gång om året vid behov.